۰
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱

روحانی: انحصار عامل فساد است

رییس جمهوری با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما فساد وجود دارد، گفت: همزمان که با تورم، رکود و بیکاری مبارزه می کنیم باید با فساد نیز مبارزه و برای کاهش آن تلاش کنیم.
روحانی: انحصار عامل فساد است
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز (دوشنبه) در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با بیان اینکه انحصار عامل فساد است، افزود: خواست عمومی مردم، برخورد قاطع، عملی و بدون ملاحظه با فساد است.

رییس جمهوری با گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: خود ابی عبدالله الحسین(ع) که به عنوان مظهر ایستادگی و آزادگی در برابر انواع ظلم ها و فسادها بود، جان عزیز خود ، فرزندان و یارانش را در این راه مقدس (مبارزه با فساد و ظلم) فدا کرد.

روحانی با بیان این که اساس قیام اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد صلح و اصلاح در جامعه و مبارزه با انواع مفاسد و مفسده ها بود ، اظهار داشت: موضوع این گردهمایی و نشست یکی از مهم ترین اهداف و موضوعات مربوط به اصل انقلاب است. انقلاب اسلامی برای چه رخ داد و نهضت اسلامی به چه منظوری در برابر رژیم گذشته پای گرفت؟

وی با بیان این که خودمان در همه بیانات و اظهاراتمان در طول نهضت اسلامی از رژیم گذشته به عنوان رژیم فاسد پهلوی یاد می کردیم، یادآور شد: یک عامل مبارزه و یکی از دلیل حرکت مردم در برابر رژیم سابق آن ، این بود که آن رژیم هم فاسد و هم مفسده بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاکسازی شود، هیچ مفسده ای بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند و اگر خدای ناکرده ما در مبارزه با فساد ناتوان باشیم، این به مفهوم ضعف انقلاب اسلامی ، ناتوانی انقلاب و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

روحانی توضیح داد: موضوع فساد از دیدگاه مردم اینچنین است؛ یا مسئولین می دانند و در برابر فساد نمی ایستند، پس خود آلوده اند و کل انقلاب و نظام زیر سوال است یا آن که نمی دانند و یا اگر می دانند در مبارزه ناتوانند پس دولت اسلامی یک دولت ناکارآمد است.

روحانی اضافه کرد: چه فاسد بودن و چه ناکارآمد بودن نظام که یکی از این دو هم در قضاوت مردم است ، به معنای آن است که ما به یکی از مهم ترین اهداف انقلاب دست نیافته ایم.

به گفته وی، مبارزه و ریشه کنی فساد آرمانی همچون استقلال ، مبارزه با استعمار و استبداد و ایجاد حاکمیت ملی است و در این ردیف به شمار می رود.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: این که امام(ره) بزرگوارمان در زمینه مبارزه با فساد و تباهی در بخش های مختلف سخن می گفت و فرمان می داد و تاکید می کرد و این که رهبر معظم انقلاب مساله فساد را در کنار فقر و تبعیض قرار داده اند و خواسته اند جامعه ما از فقر ، فساد و تبعیض مبرا باشد به معنای این هدف مهم برای همه مسوولان است.
اخبار سیاسی - ایرنا
کد مطلب: 43453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *