۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷

پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد

«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه ۹۰ ساله عربستان برای انجام آزمایش‌های پزشکی راهی بیمارستان شد.
پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد
شبکه تلویزیونی العربیه از قول دربار عربستان سعودی اعلام کرد که «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای انجام آزمایش‌ها و معاینه‌های پزشکی راهی بیمارستان شده است.

این اولین بار است که خبر حضور پادشاه عربستان در بیمارستان به بهانه معاینه به طور فوری در رسانه‌های سعودی بازتاب داده می‌شود.

با توجه به وضعیت نامساعد جسمی عبدالله بن عبدالعزیز، احتمال اینکه او به دلایل دیگری راهی بیمارستان شده باشد نیز وجود دارد.

پادشاه ۹۰ ساله عربستان پیش از این نیز بارها برای درمان و جراحی به خارج از این کشور انتقال یافته بود.

عبدالله، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است. وی به تاریخ اول اوت ۱۹۲۴ میلادی (۱۰ مرداد ۱۳۰۳ شمسی) در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت ۲۰۰۵ پادشاه عربستان است.

پیش از این، سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز ۲ ولی‌عهد شاه سعودی، به دلیل بیماری شدید و کهولت سن در اکتبر ۲۰۱۱ و ژوئن ۲۰۱۲ جان خود را از دست داده بودند (جزئیات بیشتر).

عبدالله همچنین از سال ١٩٨٢ میلادی تا سلطنت، ولی‌عهد عربستان بود. البته وی از سال ۱۹۹۵ و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات پادشاه را در دست گرفته است.
اخبار بین الملل - فارس
کد مطلب: 43955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *