۰
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵

سه معضل اصلی جامعه کدامند؟

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۳ درصد معتادان این استان از مواد سنتی استفاده می‌­کنند و بقیه به مواد صنعتی رو آورده­‌اند.
سه معضل اصلی جامعه کدامند؟
قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی، گفت: حاشیه‌­نشینی، اعتیاد و طلاق سه معضل اصلی جامعه معرفی شده‌­اند که اگر هم‌اکنون برای برطرف کردن این معضلات چاره‌­ای اندیشیده نشود دولت در آینده باید هزینه‌­های سنگین‌­تری پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، «محمد موهبتی» ظهر امروز(چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه) در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند، با بیان اینکه هر سال در زمینه‌ی مقابله با مواد ­مخدر برنامه‌­های کوتاه مدتی از مرکز ابلاغ می‌­شود، اظهار کرد: در برنامه‌ی توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به این موضوع توجه ویژه­‌ای شده است.

وی ادامه داد: حلقه‌ی مفقوده مصوبات و دستورالعمل‌­های ابلاغی کارگروه مبارزه با مواد مخدر عدم ارزیابی این مصوبات است و باید بر عملکرد دستگاه­‌های متولی نظارت بیشتری شود.

قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال تأکید بر اجتماعی کردن مواد مخدر شده، تصریح کرد :حاشیه‌­نشینی، اعتیاد و طلاق سه معضل اصلی جامعه معرفی شده­‌اند که اگر هم‌اکنون برای برطرف کردن این معضلات چاره‌­ای اندیشیده نشود دولت در آینده باید هزینه‌­های سنگین­‌تری پرداخت کند.

وجود ۱۹ هزار معتاد در خراسان‌جنوبی
موهبتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد داریم، افزود: از این تعداد ۱۹ هزار معتاد در خراسان‌جنوبی وجود دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۳ درصد معتادان این استان از مواد سنتی استفاده می‌­کنند و بقیه به مواد صنعتی رو آورده­‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌­ها مرزهای خراسان‌جنوبی در امنیت کامل به سر می­‌برد و امکان ورود موادمخدر در این مرزها وجود ندارد، تصریح کرد: روز به روز آمار استفاده از مواد مخدر صنعتی در خراسان‌جنوبی در حال افزایش است و مهم‌ترین راهکار در زمینه‌ی مقابله با مواد مخدر در شهرهای استان شناسایی پاتوق‌­های معتادان است.

قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ درصد کسانی که برای ترک اعتیاد به مراکز نگهداری مراجعه می­‌کنند تنها ۲۰ درصد آنها موفق به ترک مواد می‌­شوند که ما برای این ۲۰ درصد مرکز مهارت‌­های بهبود یافته را در استان راه‌­اندزی کرده­‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید توسط دولت زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته فراهم شود، یادآور شد: باید توسط فرمانداری و دستگاه‌­های متولی نظارت بیشتری برعملکرد مراکز ترک اعتیاد انجام شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا
کد مطلب: 44198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *