۰
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۲

پایان شایعه برعکس زدن رمز کارت در خودپرداز

مدت‌هاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید، پلیس از این موضوع مطلع می‌شود! به گفته کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند،‌ این اقدام هنگام زورگیری کاربرد دارد و می‌تواند شما را از شر سارقان خلاص کند، اما واقعیت این است که این ادعا شایعه‌ای بیش نیست!
پایان شایعه برعکس زدن رمز کارت در خودپرداز
چنین شایعه‌ای آن قدر بزرگ شده که شاید بسیاری از دارندگان کارت‌های بانکی برای یک بار هم که شده صحت و سقم آن را هنگام دریفات پول از خودپرداز امتحان کرده‌اند.

گرچه همه کاربران هنگام امتحان کردن آن به این نتیجه رسیده‌اند که چنین چیزی صحت ندارد، اما معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با یک خبرگزاری این ادعا را به شکل تازه‌ای مطرح کرده‌است.

برات قنبری در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می‌شود هنگام حمله سارقان اگر افراد شماره کارت بانکی خود را به طور بر عکس بر روی دستگاه خودپرداز وارد کنند، امکان برداشت وجه از کارت آنها میسر نمی‌شود، توضیح داد: این موضوع درست است، اما سیستم به این شکل است که در این شرایط با وارد کردن شماره رمز به شکل برعکس، دستگاه خودپردازد رقم درخواستی را پرداخت می‌کند، اما پس از آن کارت بلوکه می‌شود!

به گفته او، اگر قرار بر این باشد که دستگاه مبلغی را پرداخت نکند، ممکن است جان افراد در معرض خطر قرار گیرد، اما این گونه می‌توان با پرداخت مبلغی معادل ۲۰۰ هزار تومان جلوی این مشکل را گرفت. از سوی دیگر دستگاه‌های ATM به دوربین مجهز شده‌اند و در همان لحظه عکس فردی که پول را دریافت می‌کند ثبت می‌شود که بعدها امکان پیگیری این موضوع وجود دارد.

با این حال، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی این ادعا را به طور کامل رد می‌کند.

ناصر حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه پیش از این هم شایعات مبنی بر این که برعکس زدن رمز کارت، پلیس را مطلع می‌کند مطرح شده بود،‌ گفت: هم آن ادعا و هم این ادعای تازه که می‌گوید برعکس زدن رمز کارت باعث توقیف آن می‌شود، صحت ندارد.

به گفته او، هر کاربر خودپرداز این امکان را دارد که دو بار رمز کارت را اشتباه وارد کند و اگر این کار برای بار سوم تکرار شود، کار توقیف خواهد شد. از سوی دیگر صحت این ادعا را هر کسی می‌تواند خودش پای دستگاه خودپرداز امتحان کند.
کد مطلب: 44952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *