۰
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰

نفت و منصوریان قهرمان سال 93

نفت تهران با تک گل لئوناردو پادواني با 45 امتياز به عنوان صدرنشين ليگ برتر در سال 93 به کار خود پايان داد.
نفت و منصوریان قهرمان سال 93
پادووانی در دقیقه ۸۲ کرنر ایمان مبعلی را بالاتر از فروزان و مدافع استقلال به گل برتری تیمش تبدیل کرد. این در حالی بود که محسن فروزان در خروج از دروازه و محاسبه نقطه فرود سانتر مبعلی دچار اشتباه شده بود.

هفته بیست و سوم لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، تماشاگر
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: حسین طالقانی و مهدی الوندی
اخطار: کوروشی ۳۰ از نفت‌تهران؛ حنیف عمران‌زاده ۵۸ از استقلال

استقلال تهران: محسن فروزان، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا (۸۴ مگوئیان)، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، آرش برهانی (۶۲ میلاد فخرالدینی)، سجاد شهباززاده، رضا عنایتی، هاشم بیک زاده، میلاد نوری و یعقوب کریمی (۸۸ سید محسن کریمی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

نفت تهران: علیرضا بیرانوند، سیامک کوروشی، پادوانی، مهدی شیری، علیرضا عزتی، وحید حمدی نژاد، کمال کامیابی نیا، ایمان مبعلی، وحید امیری (۸۸ حسین ابراهیمی)، غلامرضا رضایی (۹۲ محمدامین حاج محمدی) و علی قربانی (۷۲ دونوان بن لوسین)
سرمربی: علیرضا منصوریان

شرح بازی :
حساسترین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر در حالی شروع شد که نتیجه آن می توانست آخرین قهرمان لیگ برتر را در سال ۹۳ مشخص کند. دو تیم با میدان داری بازی را آغاز کردند و سعی شان بر حفظ میانه میدان بود تا بتواند خود را به حریف تحمیل کنند، در این نیمه علیرغم بازی نه چندان گرمی که از دو تیم شاهد بودیم موقعیت های تیم استقلال بیشتر از نفت به چشم می آمد. تا پایان نیمه اول دو تیم به همان روال، با نیم نگاهی به دروازه یکدیگر بازی را دنبال کردند و در نهایت با تساوی بدون گل، نیمه را به پایان بردند و خود را به رختکن رساندند.
اما در نیمه دوم نفتی ها که گویا تصمیم داشتند دروازه استقلالی ها را باز کنند از همان ابتدا چشم به دروازه استقلال داشتند و همان اوایل این نیمه موقعیت تک به تکی نصیبشان شد که توسط رضایی به بیرون رفت. کاملا مشخص بودکه آنها روی حرکات مهندسی شده ایمان مبعلی حساب ویژه ای باز کردند و البته تحرک رضایی و قربانی در خط حمله و همچنین وحید امیری در میانه میدان، تیرهای در ترکش منصوریان برای این بازی و این نیمه است.
تا دقیقه ۶۰ نفتی باز هم چند موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کردند تا اینکه در این دقیقه علی قربانی، عمران زاده را مجاب به انجام خطای پنالتی کرد. مانند همیشه مدافع برزیلی نفتی پشت این پنالتی ایستاد اما برخلاف همیشه با ضربه ای که قدرت پایین آن تعجب همه را برانگیخت توپ را به گوشه دروازه استقلال فرستاد و فروزان با هوشیاری این پنالتی را راهی کرنر کرد. حملات نفتی ها همینطور ادامه داشت همچون ضربه ای بازهم رضایی روانه دروازه آبی پوشان کرد و توسط محسن فروزان که تا اینجا روز فوق العاده ای را گذرانده بود مهار شد. اما بالاخره روی حرکات کار شده نفتی ها، سانتر مبعلی، مدافع برزیلی ناکام نفت را کامیاب کرد و وی با ضربه سر دروازره استقلال را باز کرد.
پس از این گل بود که استقلالی ها به خودشان آمدند و تقریبا از دقیقه ۸۵ و طبق رسم همیشگی شان، یعنی با قدم گذاشتن به قلعه تایم، میزان حملات خود را به روی دروازه نفتی ها چند برابر کردند و ضربات و موقعیت های خطرناکی را روانه دروازه نفت کردند، که با هوشیاری مدافعان و دروازه بان زردپوشان راه به جایی نبرد. نفتی ها هم با چشم به ضدحملات ده دقیقه پایانی را پشت سر گذاشتند و البته در این میان یک موقعیت تک به تک را هم خراب کردند، بهرحال آنها پیروز این بازی بزرگ شدند و خودشان را به عنوان قهرمان لیگ برتر در سال ۹۳ معرفی کردند.



بهترین بازیکن:
ایمان مبعلی در ادامه بازی های اخیرش در تیم، باز هم توانست روند موفقیت آمیز خود را ادامه دهد. وی با حرکات مهندسی شده اش در میانه رو به جلوی نفتی ها، علاوه بر پاس گلی که ارسال کرد، نقش مهمی هم در پیروزی نفتی ها داشت. علاوه بر وی تحرک و بازی تاثیرگذار علی قربانی در خط حمله، حرکات موثر و تکنیکی وحید امیری، بازی در خدمت تیم کمال کامیابی نیا بسیار به چشم می آمد و حتی لئوناردو پادووانی که در این بازی یک پنالتی و تک به تک را از دست داد و گل پیروزی نفتی ها را به ثمر رساند را می توان یکی از بهترین بازیکنان این تیم دانست.
البته در طرف مقابل، اگر اشتباه محاسباتی محسن فروزان در خروج از دروازه این تیم حین به ثمر رسیدن گل نفتی ها نبود می شد وی را بهترین بازیکن میدان دانست. چرا که امروز از روزهای خوب و به یادماندنی وی بود. فروزان در بازی امروز یک پنالتی، یک موقعیت تک به تک و چند توپ خطرناک را از بازیکنان تیم نفت مهار کرد.

دقایق حساس:
دقیقه ۲۰ - حرکت آرش برهانی از سمت راست و فرار او به درون محوطه نفتی ها کشیده شد و خروج به موقع بیرانوند باعث دفع این خطر از جلوی دروازه آنها شد.
دقیقه ۲۲- حرکت شیری از جناح راست و سانتر کات دار روی دروازه استقلال آمد ولی شیرجه فروزان باعث قطع توپ و مهار آن شد.
دقیقه ۲۳- سانتر خطرناکی روی دروازه نفت فرستاده شد و بیرانوند با پروازی بلند توپ را مهار کرد.
دقیقه ۳۱- محمدرضا خرسندنیا، ضربه ایستگاهی استقلالی ها را از پشت محوطه جریمه نفتی ها، به بیرون زد.
دقیقه ۳۸- شوت محکم هاشم بیگ زاده از فاصله ای دور، از بالای دروازه نفتی ها به بیرون رفت.
دقیقه ۳۹- حرکت سریع شهباززاده، در محوطه جریمه نفتی ها، ایجاد موقعیت خطرناکی کرد و در حالی که عنایتی و برهانی منتظر پاس وی بودند، ضربه شهباززاده توسط بیرانوند مهار شد.
دقیقه ۴۸- حرکت نفتی ها از جناح چپ و سانتری که از نزدیکیهای نقطه کرنر انجام شد، با اشتباه مدافعان، غلامرضا رضایی را در موقعیتی استثنایی قرار گرفت و وی نیز با بی دقتی توپ را از بالای دروازه این تیم به بیرون زد.
دقیقه ۵۰- سانتر ایمان مبعلی روی دروازه استقلال با ضربه سر سیامک کوروشی روبرو شد که با اختلاف کمی ازبالای دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه ۵۴- حرکت غلامرضا رضایی از سمت راست و سانتر خوب وی را علی قربانی با ضربه سر شیرجه ای روانه دروازه استقلال کرد که توسط فروزان مهار شد.
دقیقه ۶۰- روی حرکت علی قربانی و خطای حنیف عمران‌زاده، نفتی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که لئوناردو پادوانی، پنالتی زن اول نفتی ها پشت توپ ایستاد و ضربه وی را با دفع محسن فروزان، به کرنر رفت.
دقیقه ۷۳- پاس بلند نفتی ها در محوطه جریمه به غلامرضا رضایی رسید و ضربه وی توسط محسن فروزان مهار شد.
دقیقه ۸۵- ضربه سر رضا عنایتی از زاویه بسته دروازه نفتی ها را با خطر مواجه کرد که بیرانوند با هوشیاری این توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۶- ضربه چکشی زیبای میلاد نوری از درون محوطه جریمه نفتی ها را مدافعان این تیم دفع کردند.
دقیقه ۸۷- همکاری بازیکنان تیم نفت در پشت محوطه جریمه استقلالی ها توپ را به لوسین ، مهاجم برزیلی این تیم رساند اما ضربه وی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰- ضربه سر محکم شهباززاده از فاصله کمی روانه دروازه نفت شد که عکس العمل به موقع بیرانوند به کرنر رفت.
دقیقه ۹۰- شوت محکم بیک زاده توسط مدافعان نفت به بیرون از زمین رفت.
دقیقه ۹۳- همکاری داناوان و حسین ابراهیمی پادوانی را در موقعیت تک به تک قرار داد که این مدافع برزیلی توپ را به بیرون زد.

شرح گل:
سانتر ایمان مبعلی از روی نقطه کرنر، با پرواز بلند پادوانی و ضربه سر وی به گل اول تیم نفت تبدیل شد. پادوانی که در همین بازی روی یک ضربه پنالتی مقهور محسن فروزان شده بود در این صحنه وی را مغلوب خود کرد. این گل در دقیقه ۸۰ به ثمر رسید.

حواشی دیدار:
*حول و حوش دقیقه ۱۵ بازی توسط داور قطع شد و یکی از اتفاقات نادر تاریخ لیگ برتر اتفاق افتاد، بازیکنان تیم نفت که گویا زیر پیرانه های خود زیرپوش های جی پی اس به تن کرده بودند و توسط کسی نیز کنترل نشده بود، باید به دستور داور از تن بازیکنان تیم نفت درمی آمد و همین موضوع باعث وقفه چند دقیقه ای در این بازی شد.
*دو دستیار خارجی کارلوس کی روش در ورزشگاه حاضر شدند و بازی را از نزدیک نظاره می کنند.
*در این بازی کاپیتان تیم نفت، علی عزتی، بازوبند قرمز رنگی به بازوی خود بسته بود که بسیار به چشم می آمد.
*پس از گلزنی تیم نفت در این بازی، مهمترین نکته ای که به چشم می آمد، عدم خوشحالی علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم بود، که خوشحال نشدن یحیی گل محمدی را پس از گلزنی به پرسپولیس روی نیمکت همین تیم نفت را به یاد می آورد.
کد مطلب: 45003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *