۰
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴

بحران انسانی در یمن پنهان کردنی نیست

روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم' امروز یکشنبه با اشاره به ممانعت ائتلاف خودخوانده سعودی از ورود خبرنگاران خارجی به مناطق شمالی یمن تاکید کرد بحران انسانی در یمن پنهان کردنی نیست.
روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم' امروز یکشنبه با اشاره به ممانعت ائتلاف خودخوانده سعودی از ورود خبرنگاران خارجی به مناطق شمالی یمن تاکید کرد بحران انسانی در یمن پنهان کردنی نیست.
روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم' امروز یکشنبه نوشت: نیروهای 'ائتلاف عربی' به سرکردگی سعودی که بر مناطق جنوبی یمن سیطره دارند، تمام تلاش خود را می کنند که روزنامه نگاران خارجی به مناطق شمالی وارد نشوند تا کسی از نزدیک رنج مردم بیگناه یمن و گستره ویرانی های جنگ را نبیند. راه های هوایی در منطقه هم بسته است و خبرنگاران انگشت شماری هم که توانسته اند خود را به مناطق شمالی برسانند، یک سفر زمینی خطرناک را به جان خریده اند و از سال 2015 تاکنون، روزنامه تایمز نخستین رسانه خبری انگلیسی است که پا به صنعا گذاشته و خبرنگار آن 'کاترین فیلبس' از نزدیک شاهد بحران آشکار انسانی در یمن بوده است.
خبرنگار این روزنامه پس از سفر خود به یمن، این کشور را در آستانه بدترین قحطی در قرن حاضر توصیف کرد و افزود هشت میلیون یمنی را خطر قحطی تهدید می کند آن هم نه به خاطر نبود غذا، بلکه برای نداشتن پول کافی برای پرداخت بهای آن. همچنین سه چهارم یمنی ها (22 میلیون نفر) به کمک های بشردوستانه احتیاج دارند و حدود 85 هزار کودک به خاطر سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند و جنگ باعث شیوع وبا شده است.
رای الیوم به نقل از روزنامه انگلیسی 'تایمز' افزود: بمباران های بی امان تصفیه خانه آب صنعا در آغاز حمله نظامی ائتلاف سعودی در سال 2015 میلادی عامل اصلی شیوع بیماری 'وبا' در یمن بود، جنگی که ادعا شد برای مردم این کشور نوید بخش است، ولی اکنون به بزرگترین جنایت علیه بشریت تبدیل شده است.
فیلبس در گزارش خود به وضعیت نوزاد چهار ماهه ای اشاره می کند که در روستایی در منطقه 'الجوف' به دنیا آمده و پدرش او را به خاطر بیماری به بیمارستانی در 'الصعده' برده چرا که دکترها از منطقه آن ها فرار کرده اند اما این بیمارستان هم تجهیزات مناسب برای مداوای یک نوزاد نداشته و برای همین به یک بیمارستان وابسته به یونیسف در صنعاء منتقل شده است.
به گزارش ایرنا ، عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
کد مطلب: 98359
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *