۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۵
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر داد

تخصیص ۴۵۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال كشور

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری ۴۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بانكی در تعهد بانك ها برای حمایت از سرمایه گذاری و توسعه اشتغال كشور در نظر گرفته شده است.
تخصیص ۴۵۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال كشور
به نقل از ایرنا ، 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' افزود: در صورتی كه بانك ها این مبلغ را اختصاص دهند، فكر می كنم اقدام موثری در جهت اشتغالزایی كشور صورت گیرد.

وی اظهار داشت: منابع مربوط به صندوق توسعه ملی، اعتبارات عمرانی كه دولت برای طرح های مختلف در كشور مصرف می كند و منابع بخش خصوصی و فعالانی كه در خارج از فضای كاری مستقیم دولتی هستند و بخش تعاون از جمله موضوعاتی است كه ما باید نسبت به آنها انجام وظیفه كنیم.

شیخ الاسلامی گفت: ایجاد اشتغال تنها با پشتیبانی و اعطای تسهیلات انجام نمی شود، بلكه مجموعه وسیعی از فعالیت ها باید صورت گیرد تا یك شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینكه موضوعاتی كه در حوزه اشتغال مطرح می شود یك موضوع بین بخشی است،بیان داشت: دستگاه های متعددی دخیل هستند تا امر توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در كشور پا بگیرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه این وزارتخانه بعنوان هماهنگ كننده بین دستگاهها و مجموعه های مختلف، كار ستادی مربوط به فعالیت های اشتغالزایی در بخش دولتی را دنبال می كند، گفت: اشتغال در بخشهای مختلف همچون كشاورزی، صنعت و خدمات اتفاق می افتد كه نیازمند پشتیبانی حقوقی، مالی و اعتباری، تدوین ضوابط و مقررات و فضای مناسب برای كسب و كار است.

وی تصریح كرد: این وزارتخانه تلاش دارد با پایش مناسب از وضعیت اشتغال در كشور نقاط ضعف را شناسایی و برطرف كند و راه حل های مناسب برای رفع نارساییها و مشكلات بازار كار كشور ارایه كند.
کد مطلب: 487
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *