۰
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵

آخرین اخبار از طوفان شن ریگان ‌

طوفان شدید شن به همراه ریزگردها بیش از ۱۰میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.
طوفان شدید شن به همراه ریزگردها بیش از ۱۰میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.

فرماندار ریگان گفت: طوفان شدید شن به همراه ریزگردها بیش از ۱۰میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.

امین باقری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: طوفان شدید شن که از دو شب گذشته در شهرستان ریگان آغاز شده بود، به دلیل غلظت ریزگردها، بیش از ۲۳۰ نفر را راهی مراکز درمانی کرد.

وی تصریح کرد: این ریزگردها که شهرستان را به شهرستانی بحرانی تبدیل کرده، باعث خانه نشین شدن مردم شهرستان ریگان شد.

فرماندار ریگان با بیان اینکه طوفان شدید شن به همرا ریزگردها جاده ترانزیتی «ریگان – چابهار» را مسدود کرده بود، افزود: خوشبختانه با تلاش نیروهای راهداری و پلیس‌راه، از شامگاه چهارشنبه این محور بازگشایی شد.

باقری گفت: طوفان شدید شن به همراه ریزگردها همچنین باعث مدفون شدن نخل‌های چندین ساله این شهرستان در شن شد.

وی از شن گرفتگی تعدادی از منازل در روستاهای شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شن‌های روان دیروز وارد منازل مردم شهرستان ریگان شدند و تعدادی از خانوارها را در منازل خود محبوس کرد که در همین راستا امداد رسانی در روستاهای شهرستان ریگان ادامه دارد.

فرماندار ریگان از امدادرسانی نیروهای هلال احمر در این روستاها خبر داد و بیان کرد: این طوفان باعث شن گرفتگی منازل، مزارع و باغات و همچنین ریزش مرکبات این شهرستان شد، ضمن آنکه خسارت زیادی نیز به فضای سبز و جنگل کهور در این منطقه وارد کرده است.

وی خواستار راه‌اندازی دستگاه پایش ریزگردها در این شهرستانی که کانون بحران ریزگردها در استان است، شد و خاطرنشان کرد: این هیجدهمین ریزگردی است که در شهرستان باعث ایجاد مشکلات تنفسی شده است و تاکنون بیش از ۸۳۰ نفر را در این ۱۸ دوره راهی مراکز درمانی کرده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق استان قرار دارد.
کد مطلب: 53125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *