۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷

مشكلات گاز رساني به مسكن مهر برطرف شد

در حالي كه مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند از "بحران گاز رساني به واحد‌هاي جديد اين شهر" خبر داده است، مدير امور گاز رساني به پروژه مسكن مهر دليل تاخير در گاز رساني به اين واحد‌ها را آماده نبودن حداقل زيرساخت‌هاي لازم براي گازرساني در گذشته اعلام كرد و افزود: با تعامل صورت گرفته مشكلات برطرف شده و گازرساني به اين واحد‌ها با سرعت در حال انجام است.
محمد اميرخاني با تاكيد بر اين‌كه گاز‌رساني به طرح مسكن مهر يكي از اولويت‌هاي صنعت نفت كشور است، گفت: دليل تاخير در گازرساني به برخي از واحد‌هاي مسكن مهر براساس اصول مهندسي و به دليل پيشگيري از برخي حوادث و خطرات است؛ چرا كه گازرساني بايد در آخرين مرحله و بعد از عمليات آب، فاضلاب و برق انجام شود.

وي لازمه گازرساني به پروژه‌هاي مسكن مهر را آماده‌بودن شرايط زيرساخت‌ها عنوان كرد و افزود: باز‌بودن معابر و داشتن بر و كف از حداقل مواردي است كه بايد قبل از عمليات گازرساني آماده باشد.

مشاور وزير نفت با اشاره به جلسات هفتگي و مستمر براي برطرف‌كردن برخي از مشكلات مربوط به گازرساني پروژه‌‌هاي مسكن اظهار كرد كه با انجام جلسات مشكلات به حداقل رسيده است.

وي با بيان اين‌كه براي گازرساني به مسكن مهر لازم است كه خطوط و شبكه‌ گازي كشور را تقويت كنيم، گفت: راهكارهاي جديدي براي تامين منابع مالي طرح مسكن مهر با كمك مسوولان دو وزارتخانه ارائه شده است.

به گفته اميرخاني با وجود مشكلات مالي زيادي كه در زمينه گازرساني به مسكن مهر وجود دارد تلاش مي‌شود كه تمام تعهدات شركت ملي گاز در اين زمينه طبق برنامه‌ زمان‌بندي انجام شود.

او با اشاره به اين‌كه در صورت ساخت خطوط، شبكه و انشعابات گاز طرح مسكن مهر حدود ۴۰۰ ميليارد تومان بار مالي در پي خواهد داشت، اظهار كرد: طبق مصوبه‌ دولت قرار است بخشي از اين بار مالي را وزارت راه و شهرسازي، استانداري‌ها و بانك‌هاي عامل تامين كنند.

به گفته‌ مدير امور گاز رساني به پروژه مسكن مهر، وزير راه و شهرسازي در حال پيگيري دريافت وام از بانك‌هاي عامل براي تامين هزينه‌ گازرساني به مسكن مهر است.

او با اعلام اين‌كه تا پايان سال ۹۱ ايستگاه‌هاي تقويت فشار گاز شهرهاي سمنان، بيجار و همدان ايجاد مي‌شود، گفت: هم‌چنين همزمان با اين طرح‌ها ايستگاه‌هاي تقويت فشار نيز براي توسعه‌ گازرساني به مسكن مهر در دست اقدام است.

اميرخاني از گاز‌رساني به ۲۷۵ شهر و ۴۵۰ شهرك داراي طرح مسكن مهر از ابتدا تاكنون خبر داد و افزود: تاكنون ساخت ۳۴ هزار كيلومتر خطوط انتقال گاز و ۲۲۳ هزار كيلومتر شبكه، نصب هشت ميليون و ۸۷۰ علمك و كنتور و گازرساني به ۴۶۰ هزار واحد مسكن مهر در پروژه‌هاي مسكن مهر انجام شده است.

وي با اشاره به تكميل ظرفيت خانه‌سازي در برخي از شهرهاي جديد گفت: بر همين اساس وزارت نفت در جهت كمك به مسكن مهر برخي از خطوط گاز را جابه‌جا كرده‌است كه شهرهاي پرديس تهران و صدرا شيراز از جمله اين شهرهاست.

وي با اشاره به اين‌كه از سال گذشته گازرساني به يك ميليون و ۱۰۰ واحد مسكوني در دستور كار شركت ملي گاز قرار گرفت، گفت: تاكنون ۴۶ هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر از گاز بهره‌مند شده‌اند.

مدير امور گازرساني به مسكن مهر خاطر نشان كرد كه گازرساني به باقي پروژه‌ مسكن مهر تا پايان دولت دهم انجام خواهد شد.

وي از اعلام آمادگي شركت ملي گاز براي گازرساني به طرح ويژه مسكن مهر ويژه تهران خبر داد و افزود: وزارت نفت درخواست خود را مبني بر دريافت مشخصات فني، اطلاعات تعداد خانوار، هزينه‌هاي مالي و نقشه‌هاي توپوگرافي اين پروژه به وزارت راه و شهرسازي براي گازرساني‌به اين واحدها ارائه كرده است.

به گفته‌ اميرخاني، تعداد مشتركان ملي گاز با يك روند افزايشي به ۱۵ ميليون و ۲۰۰ هزار خانوار رسيده است.
کد مطلب: 5580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *