۱
۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۸

واحد‌های نیمه کاره مسكن مهر

با افزایش نرخ ارز، طلا و مصالح ساختمانی بازار مسکن طی چند ماه آینده افزایش نرخ بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهد کرد که این افزایش قیمت به‌‌ همان میزان افزایش نرخ ارز خواهد بود و تا ۴ برابر هم پیش خواهد رفت. بیت الله ستاریان، کار‌شناس بازار مسکن، از افزایش قیمت مسكن به میزان ۴ برابر فعلی نرخ هر واحد مسكونی در چند ماه آینده خبر داد.
بیت الله ستاریان، کار‌شناس بازار مسکن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: با افزایش نرخ ارز، طلا و مصالح ساختمانی بازار مسکن طی چند ماه آینده افزایش نرخ بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهد کرد. که این افزایش قیمت به‌‌ همان میزان افزایش نرخ ارز خواهد بود و تا ۴ برابر هم پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر نه تنها تاثیر مثبتی بر بازار مسکن نداشته بلکه اثرات منفی آن با گذر زمان خود را نشان می‌دهد،‌تاکید کرد: تاثیر مسکن مهر تخلیه دو ساله بازار بود به این معنا که بازار را دو سال به انتظار برد و فارغ از تبلیغات گسترده‌ای که داشت، نتوانست پاسخ متقاضیان را بدهد به طوری که از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی وعده داده شده بعد از چند سال تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار واحد آن واگذار شد و نهایتا این تعداد تقاضا دوباره به سمت بازار واقعی مسکن برگشت.
وی افزود: از طرف دیگر با ساخت انبوه مسکن مهر تولید در سال‌های ۸۷ تا ۸۹ به شدت کاهش یافت و بخش خصوصی دست از کار کشید این در حالی بود که این طرح نتوانست نیاز سالانه مسکن کشور را تامین کند. مسکن مهر نتوانست اهداف اولیه خود را پیاده کند و بسیاری از واحد‌ها نیمه کاره خواهند ماند که به دردسر بزرگ دولت بعد تبدیل می‌شود.
کد مطلب: 19168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


iran
zarare khabe pool ra bedahand in poolha male gheshre zaeyf ast