۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷

تولید کنونی اعضا اوپک ۱.۵ میلیون بشکه بیشتر از تقاضاست

اوپک در تازه ترین گزارش خود ضمن اشاره به این که اعضای اوپک ۱.۵ میلیون بشکه بیشتر از تقاضا برای نفت خود تولید دارند پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت امسال ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.
 به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس اوپک در این گزارش اعلام کرد رشد اقتصادی جهان امسال و سال آینده بیش از ۳ درصد خواهد بود .

بر اساس این گزارش تقاضای جهانی نفت نیز امسال با رشد ۹۰۰ هزار بشکه در روز روبرو خواهد شد و این رقم سال آینده نیز با رشد ۸۰۰ هزار بشکه ای روبرو می شود . بر این اساس میزان تولید نفت اوپک در ماه اوت به بیش از ۳۱.۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم ۲۵۴ هزار بشکه بیشتر از ماه جولای بوده است . این رقم همچنین ۱.۵ میلیون بشکه نیز بیشتر از برآورد ها در خصوص تقاضای نفت اوپک در سال ۲۰۱۲ میلادی است . برخی کشورها با عدم پایبندی به سهمیه تولیدی خود باعث بروز این مشکل شده اند. عربستان بزرگترین عضو خاطی اوپک از این نظر محسوب می شود که تولید آن حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز بیشتر از سهمیه اش است.

اوپک در آخرین نشست خود در ماه ژوئن با حفظ سقف تولید در حد ۳۰ میلیون بشکه در روز موافقت کرده است . وزیر نفت عربستان نیز در تازه ترین اظهارات خود ضمن ابراز نگرانی از روند صعودی قیمت نفت در هفته های اخیر بر تلاش این کشور و سایر اعضای عربی اوپک برای برقراری ثبات و آرامش در بازار نفت تاکید کرد .

علی النعیمی تصریح کرد عربستان نگران افزایش قیمت نفت است و اقدامات لازم را برای تعدیل قیمت نفت انجام خواهد داد .بر اساس این گزارش برخی کارشناسان انرژی و فعالان بازار نفت بر این باورند که اظهارات وزیر نفت عربستان نوعی پیام به کشورهای صنعتی و توسعه یافته است تا این کشورها از ذخایر راهبردی انرژی خود استفاده نکنند .

آمریکا خواستار استفاده از ذخایر راهبردی انرژی کشورهای صنعتی برای مقابله با تاثیرات تحریمهای اعمال شده بر ضد صنعت نفت ایران و روند صعودی قیمت نفت شده است .انگلیس و فرانسه از این طرح حمایت کرده اند ولی ایتالیا و آلمان مخالفت خود را با آن اعلام کردند .

وزیر نفت عربستان افزود عربستان نگران ادامه روند صعودی قیمت نفت در بازارهای بین المللی است . افزایش قیمت نفت در شرایط کنونی مربوط به نیروهای ساختاری بازار نیست .وی گفت عربستان همیشه اقدامات لازم را برای تامین عرضه مورد نیاز بازار انرژی و تعدیل قیمتها انجام می دهد و ریاض آماده است تا هر گونه تقاضای بیشتر از سوی مشتریان خود را تامین کند .

سازمان بین المللی انرژی نیز از طرح دولت اوباما برای استفاده از ذخایر راهبردی انرژی حمایت نکرده است . قیمت نفت برنت از نشست گذشته اوپک در ماه ژوئن تا کنون ۲۰ درصد رشد داشته است .
کد مطلب: 6435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *