۰
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳

تکرار بدقولی روسیه

روسیه در ماه میلادی گذشته تولید نفت خود را به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۲۵ میلیون بشکه در روز در سپتامبر کاهش داد اما همچنان نتوانست به تعهداتش تحت پیمان اوپک پلاس به طور کامل عمل کند
روسیه در ماه میلادی گذشته تولید نفت خود را به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۲۵ میلیون بشکه در روز در سپتامبر کاهش داد اما همچنان نتوانست به تعهداتش تحت پیمان اوپک پلاس به طور کامل عمل کند.
به گزارش ایسنا، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند از ژانویه پیمانی برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشتند.
طبق محاسبات رویترز، روسیه تحت این پیمان باید حدود ۱۱.۱۷ تا ۱۱.۱۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اواخر روز شنبه گفت که کشورش ماه میلادی گذشته تولید خود را ۲۲۸ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ که مبنای توافق فعلی است، کاهش داده است. با این حال این رقم کمتر از ۲۲۸ هزار بشکه در روز است که روسیه قرار بود تحت پیمان اوپک پلاس، کاهش دهد.
با این همه نواک گفت که تا پایان اکتبر کاهش تولید روسیه به ۲۹۸ هزار بشکه در روز خواهد رسید.
شرکت روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه بوده و بزرگترین سهم را در محدودیت عرضه این کشور داشته است، تولید خود را نسبت به سپتامبر تقریبا یک درصد کاهش داد. تولید گازپروم نفت که سریعترین نرخ رشد تولید را در روسیه دارد، ماه میلادی گذشته ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد.
صادرات خط لوله نفت روسیه در اکتبر به ۴.۸۸ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۴.۶۲۳ میلیون بشکه در روز در سپتامبر رسید.
تولید نفت روسیه پس از بحران آلودگی نفت در خط لوله دروژبا که شبکه صادراتی این کشور بود و در اواخر آوریل روی داد، در حال بهبود بوده است.
تولید نفت اوپک در اکتبر در پی بهبود سریع تولید نفت عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات نفتی این کشور که افت تولید اکوادور را جبران کرد، از سپتامبر که پایین‌ترین رکورد در هشت سال اخیر بود، بالاتر رفت.
بر اساس گزارش رویترز، پیمان نفتی اوپک پلاس تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد و این تولیدکنندگان در نشست رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر در وین برگزار می‌شود، درباره سیاست تولید خود در سال آینده به گفت و گو خواهند پرداخت.
کد مطلب: 117539
برچسب ها: روسیه تولید نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *