۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۰
مروی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اهانت به مقدسات اسلامی بیانگر اوج استیصال استکبار است

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر (ص)، این حرکت‌های ابلهانه و ناشیانه را نشان‌دهنده و بیانگر اوج استیصال استکبار و صهیونیست‌ها دانست.
حجت‌الاسلام احمد مروی معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز در سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، به بیان فضایل و مناقب حضرت امام جعفرصادق (ع) به مناسبت شهادت این بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: بهره‌برداری از حقایق قرآن و درک حقیقت‌های قرآنی منوط به طهارت دل است، درک حقایق نورانی، حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن منوط به طهارت روح انسان است.

وی در ادامه به بیان داستانی در زمان پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: تا زمانی که اوهام و آلودگی‌ها را از چشم دل برطرف نکنیم، ظرفیت درک حقایق عالم را پیدا نمی‌کنیم.

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری با بیا اینکه ائمه ما الگو و شاخص هستند، تصریح کرد: پیامبر (ص)، اوصیاء و جانشینان پیامبر الگو و شاخص هستند و ما به عنوان یک مسلمان شیعه و پیرو مکتب اهل بیت(ع)، باید همه ابعاد زندگی و جهت‌گیری‌های فکری، مادی، معنوی، سیاسی و اقتصادیمان را با پیامبر(ص) و اوصیای او منطبق کرده و بسنجیم.

وی با تأکید بر اینکه امام صادق (ع) اسوه حسنه و شاخص است، گفت: اولین و اصلی‌ترین شاخص در زندگی امام صادق(ع)، دفاع و صیانت از اسلام و آیین‌ پیامبر (ص)است، لذا برای آشنایی با موضع‌گیری‌های آن حضرت، ناچاریم مروری به دوران ایشان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مروی بر همین اساس یادآور شد: اگر در مورد برخی از ائمه برخی از صفات و فضایل را بیان می‌کنیم این امر به معنای آن نیست که این فضایل در سایر امامان معصوم ما وجود ندارد، سرشت و خمیرمایه همه معصومین نورانی است، اما اگر یک فضیلتی در مورد یک امام معصوم برجسته شده و این موضوع به دلیل این است که زمان ظهور آن فضیلت برای آن امام فراهم شده است؛ اگر امام علی(ع) را به شجاعت و امام حسین(ع) را به دلاوری و شجاعت و امام صادق (ع) به داشتن فضیلت علم و دانش توصیف می‌کنیم، این به معنای آن نیست که آن ائمه فاقد فضیلت علم و دانش بودند؛ امام صادق(ع) در شرایطی زندگی می‌کرد که مجال و فرصت برای ظهور و بروز این فضیلت فراهم شده بود.

به گفته وی، در اوایل قرن ظهور اسلام، موج اسلام‌خواهی و توجه به اسلام و آیین پیامبر(ص)، اکثر سرزمین را فرا گرفته بود و مردم فوج‌فوج به اسلام روی آورده بودند، البته گروه‌های مختلف مذهبی در درون اسلام و گروه‌های دینی الهادی و بت‌پرستی در خارج از اسلام روز به روز در حال شکل‌گیری بود، دشمنان مبارزه فرهنگی را پیش گرفته بودند اما باید بدانیم اگر نبود مکتب و مدرسه امام صادق(ع)، امروز اثری از اسلام و قرآن نبود.

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این نکته که امام صادق(ع) بنیان‌های فکری مردم را از آسیب‌ها حفظ کرد، گفت: امروز شرایط جهانی مانند شرایط دوره امام صادق(ع) است؛ به برکت انقلاب «اسلام» حیاتی دوباره یافت و مجدداً زنده و مطرح شد؛ امروز اذهان ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان به اسلام و حرکتی که در ایران آغاز شده، معطوف است.

وی افزود: دشمن نمی‌تواند برای این امر از جنگ مسلحانه استفاده کند، لذا جنگ نرم و مبارزه فرهنگی و شبیخون فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند اسلام را از درون تهی کند و نمونه اخیر آن حرکت ابلهانه، خلاف اخلاق و انسانیت و رذیلانه، اهانت به اولین شخص عالم وجود حضرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام بود.

حجت‌الاسلام مروی این حرکت‌های ابلهانه و ناشیانه را نشان‌دهنده و بیانگر اوج استیصال استکبار و صهیونیست‌ها دانست و تصریح کرد: حقیقتاً آنان در برابر منطق و حقانیت اسلام کم آورده‌اند، از این رو دست به چنین حرکت‌های ابلهانه و موذیانه‌ای می‌زنند، آنان باید به این پرسش پاسخ دهند که اگر منطق و استدلال دارند، چرا اهانت و توهین می‌کنند؟ این موضوع اوج استیصال و درماندگی آمریکا و صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.

«آنان می‌گویند به آزادی عقیده معتقدند اما باید پرسید آیا توهین به مقدسات یک امت بزرگ آزادی عقیده است؟ اگر حقیقتاً به دنبال آزادی عقیده هستید، چرا اگر کسی درباره دروغ هولوکاست سخنی مطرح می‌کند، با شدیدترین وضع با او برخورد می‌کنید؟ اگر کسی بخواهد درباره قصه هولوکاست تحقیق کند، به شدیدترین وجه با او برخورد می‌کنند، اما توهین و اهانت به مقدسات یک امت بزرگ از نظر آنان آزادی عقیده است.»

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه اگر اهانت به پیامبر(ص) مانع از رشد و گسترش اسلام می‌شد، در زمان خود ایشان، او را به شدیدترین اهانت‌ها و توهین‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، تأکید کرد: اسلام روز به روز در حال گسترش و توسعه در سطح جهان است و اگر این اتهام‌ها کارساز بود، اسلام در همان سال‌های اولیه از بین رفته بود، بنابراین آنان خودشان را رسوا می‌کنند و با این حرکات ناشیانه و خبیثانه، چهره‌های خبیث خود را نشان می‌دهند.

وی همچنین گفت: مسئله هسته‌ای، حقوق بشر و آزادی، بهانه است، آنها با اسلام و پیامبر اسلام مخالفند، بنابراین باید تلاش کنیم که این موضوع را به مردم و جهانیان اعلام کنیم، آنان با دست خودشان، رسوایی خودشان را آشکار و ظاهر می‌کنند.

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این اهانت، موجی آن چنان سهمگین را به وجود آورد که کاخ‌های ظلم استکبار و صهیونیست‌ها را با خاک یکسان کند.
کد مطلب: 6746
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *