۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۸
کاخ سفید:

این تظاهرات‌ها واکنشی به یک فیلم است، نه به سیاست ما در قبال مسلمانان

کاخ سفید امروز به تظاهرات‌های مسلمانان در اعتراض به انتشار فیلم موهن، واکنش نشان داده و مدعی شد این اعتراضات نتیجه سیاست‌های آمریکا در قبال مسلمانان نیست.
 «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید امروز با حضور در جمع خبرنگاران، به تظاهرات‌های ضدآمریکایی مسلمانان واکنش نشان داد.
کارنی در ابتدای صحبت‌های خود به انتقادات «میت رامنی» رقیب‌جمهوری‌خواه اوباما اشاره کرده و گفت که اکنون زمان مناسبی برای چنین بحث‌هایی نیست. او این انتقادات را تلاش برای امتیاز‌گیری‌های حزبی دانسته و افزود اکنون زمانی است که تمام آمریکایی‌ها باید با هم باشند.
وی اضافه کرد که دولت آمریکا اکنون بر محافظت از کارکنان خود در سرتاسر دنیا تمرکز کرده است.
به گفته کارنی، دولت آمریکا با سران کشورهایی که در آن‌ها تظاهرات برگزار شده، به خصوص رئیس‌جمهور مصر و مقامات لیبیایی تماس گرفته است. او همچنین گفت آمریکا با ارسال پیامی برای نخست‌وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان، از این کشور برای حل ناآرامی‌ها درخواست کمک کرده است.
وی از سران این کشورها به دلیل مواضع و بیانیه‌هایی که در رابطه با این اعتراضات داشته‌اند تشکر کرد.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که تظاهرات‌های مردمی در کشورهای اسلامی، پاسخی به سیاست‌های آمریکا و مردم این کشور نبوده و تنها تظاهراتی علیه یک فیلم است.
او مجددا تاکید کرد که این پاسخ مردم به سیاست‌های آمریکا در قبال مسلمانان نیست. وی با محکوم کردن این تظاهرات‌ها، افزود که هیچ‌چیز نمی‌تواند توجیه‌گر این ناآرامی‌ها باشد.
جی کارنی از کشورهای اسلامی خواست تا به عنوان میزبان سفارتخانه‌های آمریکا، به محافظت از کارکنان، ساختمان‌ها و دارایی‌های آمریکا متعهد باشند.
این مقام آمریکایی در پایان در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه حمله به سفارت آمریکا در لیبی برنامه‌ریزی شده بوده و آمریکا از پیش از آن مطلع بوده نیز واکنش نشان داده و گفت که هیچ اطلاعات قابل‌توجهی مبنی بر وجود برنامه‌ریزی برای این حمله وجود نداشته است.
تظاهرات‌های چند روز اخیر در شمال آفریقا و دیگر کشورهای اسلامی، آمریکا، انگلیس و آلمان را مجبور به تخلیه سفارتخانه‌ها در چند کشور کرده است. همچنین آمریکا سفارتخانه‌های خود در سرتاسر جهان را به حالت آماده‌باش درآورده و به اتباع خود در کشورهای اسلامی توصیه کرده موارد احتیاطی را بیش‌ از پیش رعایت کنند.
کد مطلب: 6835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *