۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۵
وزیر علوم:

سهم ایران در تولید علمی جهان افزایش یافت

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به تولید بیش از ۱۲ هزار مقاله در پایگاه های بین المللی در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: سهم ایران در تولید علم جهانی از ۲/۱ درصد در سال ۹۰ به ۹۴۱ / ۱درصد یعنی نزدیک به دو درصد تا کنون در سال ۹۱ رسیده است.
سهم ایران در تولید علمی جهان افزایش یافت
به نقل ازایرنا براساس اعلام روز سه شنبه وزارت علوم، "کامران دانشجو" در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل بین دولت و مجلس یک اصل است، اظهار داشت : تعامل بین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مجموعه وزارت علوم را نیز یک اصل اساسی تلقی می کنم و احساس نزدیکی با این مجموعه دارم.

وی بر جایگاه ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: از آنجاکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری منشا تحولات کشور را دانشگاه عنوان کرده اند، می توان از این دیدگاه به ویژگی جایگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پی برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ایران از نظر تولید علم در سال گذشته در منطقه رتبه نخست را کسب کرده است یادآورشد: این رتبه باید در سال ۱۴۰۴ به دست می آمد ولی با تلاش محققان و دانشگاهیان کشور، ۱۴ سال به این جایگاه دست یافتیم و این یکی از دلایل اصلی سطح مناسب کیفیت در آموزش عالی کشور است.

وزیر علوم ادامه داد: در سال گذشته ۲۱ هزار مقاله تولیدی ما در پایگاههای استنادی بین المللی ثبت شده و به غیر از آن ۱۷ هزار مقاله فارسی علمی و پژوهشی نیز در داخل کشور به ثبت رسیده که در پایگاه های علم سنجی انگلیسی زبان لحاظ نمی شود.

دانشجو به پیشرفت های علمی کشور در زمینه نانو فناوری، علوم هسته ای و هوا فضا اشاره کرد و گفت: اکنون میزان تولید علم ما در سطح جهانی از ۲/۱ به ۹۴/۱ درصد رسیده است ولی هنوز با وضعیت آرمانی فاصله داریم و نباید به وضعیت موجود راضی باشیم و در این راستا دانشگاههای ما باید فعالیت را افزایش دهند.

کد مطلب: 686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *