۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰

هزینه تبلیغات رامنی و اوباما

یک کارشناس مسائل آمریکا می گوید: تخمین زده می شود که امسال در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون دلار افزایش وجود داشته باشند.
فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی دربارۀ هزینه هایی که نامزدهای ریاست جمهوری در این دور از انتخابات کردند، گفت: نکتۀ قابل توجه در خصوص این دور از انتخابات هزینه هایی است که در حوزۀ تبلیغات صورت گرفته است.

کارشناسان تخمین زده اند که هزینه های این دوره بتواند رکورد دوره های قبلی را بشکند. در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۰۸ و ورود اوباما به میدان تبلیغات که گفته می شد هزینه های آن ۵۰۰۰ میلیون دلار بوده، تخمین زده می شود که امسال بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون دلار در هزینه های تبلیغاتی افزایش وجود داشته باشند و در مجموع برآورد کرده اند که هزینه های انتخابات امسال بین ۶ تا ۷ هزار میلیون دلار باشد.

ایزدی در ادامه در تشریح دلایل افزایش هزینه های تبلیغاتی گفت: این هزینۀ بالا به تغییری باز می گردد که در قانون انتخابات آمریکا در ژانویۀ ۲۰۱۰ یعنی ۲ سال بعد از روی کار آمدن اوباما ایجاد شد.

در واقع دادگاه عالی آمریکا حضور پول در سیستم سیاسی را خیلی راحت تر کرد و خیلی از محدودیت هایی که پیشتر برای خرج کردن پول در عرصۀ سیاسی وجود داشت از میان برداشته شد.

متعاقباً نهادها، افراد، شرکتها و... توانستند با پول رسانی و کمک مالی به شکل نامحدودی در عالم سیاست حضور پیدا کنند و نتیجه همین شد که شاهدیم حجم زیادی از پولها وارد تبلیغات انتخاباتی شده است. در واقع این افزایش ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون دلار دلیلش همین بود.
 
کد مطلب: 6912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *