۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۴
آسوشیتدپرس:

کارمندان سفارت آمریکا در بیروت مشغول از بین بردن اطلاعات محرمانه هستند

در جدیدترین گزارش ها از واکنش سفارتخانه های آمریکا به تظاهرات ضد آمریکایی، خبرهایی منتشر شده است که نشان می دهد کارمندان سفارتخانه آمریکا در بیروت در حال از بین بردن اطلاعات محرمانه هستند.
 به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، به‌دنبال گسترش تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان جهان در اعتراض به انتشار فیلم ضد اسلامی و در شرایطی که سفارتخانه های آمریکا و کشورهای غربی به حالت آماده باش در آمده اند و بعضا تعطیل و یا تعلیق شده اند، جدیدترین خبرها نشان می دهد که دیپلمات های سفارت آمریکا در بیروت در اقدامی امنیتی، نابود کردن اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده را آغاز کرده اند.

در گزارش وضعیت سفارت آمریکا در پایتخت لبنان که امروز دوشنبه به دست آسوشیتدپرس رسیده، آمده است که این سفارت در دستور العمل های اضطراری خود تجدیدنظر کرده است و نابودی اسناد طبقه بندی شده را آغاز کرده است؛ در ادامه این گزارش آمده است که کارکنان محلی بیروت نیز زودتر از زمان معین و با توجه به تظاهرات ضد آمریکایی، به منازلشان فرستاده شده اند.

در ادامه این خبر آمده است که یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در بیروت اعلام کرده است که هیچ تهدید قریب الوقوعی سفارتخانه به شدت مستحکم بیروت را تهدید نمی کند؛ سفارت آمریکا در بیروت حدود یک ساعت با نزدیک ترین محل برگزاری تظاهرات برنامه ریزی شده ضد آمریکایی فاصله زمانی دارد.

این مقام آمریکایی که به دلیل نداشتن مجوز برای بحث علنی درباره دستور العمل های امنیتی، تمایلی به افشای نامش نداشت در ادامه گفت که تصمیم اتخاد شده برای کاهش اطلاعات طبقه بندی شده یک امر معمول است و توسط کارمندان سفارت اتخاذ شده است.

این مقام آگاه آمریکایی در ادامه گفت که بعد از حوادث روز سه شنبه که در جریان تظاهرات ضد آمریکایی مردم لیبی، «کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه دیپلمات آمریکایی دیگر کشته شدند، وزارت امور خارجه آمریکا به تمام سفارتخانه ها و کنسولگری های خود در سراسر جهان دستور داده است که دستور العمل های امنیتی خود را مرور کنند.

بر اساس این خبر، در نتیجه برخی از سفارتخانه های آمریکا تصمیم به از بین بردن مطالب محرمانه گرفته اند؛ هنوز مشخص نشده است که در کنار سفارت آمریکا در بیروت،‌ کدام یک از سفارتخانه های آمریکا تصمیم به نابودی اسناد محرمانه گرفته اند.

نابودی اسناد طبقه بندی شده توسط کارمندان سفارت آمریکا در لبنان در حالی گزارش می شود که این سفارتخانه امروز دوشنبه درباره تهدید تظاهرات علیه فیلم توهین به پیامبر اسلام ابراز نگرانی کرد و به اتباع آمریکایی خود درباره احتمال اینکه تظاهرات کنندگان مقامات آمریکایی و اموال شخصی و خصوصی را هدف بگیرند، هشدار داد.
کد مطلب: 7305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *