۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کواکبیان در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان زیمبابوه تاکید کرد:

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی

رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه با رئیس مجلس نمایندگان زیمباوه دیدار و گفت‌وگو کردند.
تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی
رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه با رئیس مجلس نمایندگان زیمباوه دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، مصطفی کواکبیان  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمباوه و دیگر اعضا هیأت پارلمانی کشورمان در ادامه دیدارهای خود در زیمبابوه با فرانسیس جاکوب مودندا رئیس مجلس نمایندگان زیمبابوه دیدار و گفتگو کردند.
کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی خوب و مثبت ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت : همواره روابط رو به رشدی میان جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه وجود داشته است و مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در راستای توسعه و گسترش مراودات دوستانه فی‌مابین استقبال و حمایت می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه تصریح کرد:  خوی توسعه طلبانه و تفرقه افکنانه رژیم اشغالگر قدس باعث شعله ور شدن آتش بحران در منطقه شده است. وی افزود: حضور موثر رئیس جمهور زیمبابوه در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین در تهران و مواضع مشترک ایران و زیمبابوه در این موضوع  می تواند به حل بسیاری از مشکلات مردم ستمدیده فلسطین کمک کند.
کواکبیان در بخش دیگری از سخنانش تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصتی برای تحکیم و تقویت  مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور دانست و افزود: آشنایی با ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، آموزشی و رفع موانع بانکی و گسترش توریسم منجر می‌گردد. نماینده مردم تهران در پایان بر تداوم رایزنی‌ها و مذاکرات  در مسائل منطقه ای و بین المللی میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد.
در ادامه این دیدار فرانسیس جاکوب مودندا رئیس مجلس نمایندگان زیمبابوه روابط سیاسی و پارلمانی میان زیمبابوه و جمهوری اسلامی ایران را روابطی مثبت  در همه زمینه‌ها خواند و گفت : دیپلماسی پارلمانی ظرفیت مهمی برای گسترش ارتباطات در عرصه های گوناگون سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی  میان دو کشور است. مودندا بر لزوم اهمیت  نقش مجالس کشور ها در حل مشکلات مردم فلسطین تأکید کرد و افزود:  نقش فعال مجالس در موضوع فلسطین می تواند به برقراری صلح و آرامش در منطقه و شناسایی کشور فلسطین کمک فراوانی کند.
رئیس مجلس زیمبابوه با تأکید بر اجرایی شدن پروژه ها و سرمایه گذاری های مشترک گفت :  با وجود علاقمندی طرفین برای سرمایه گذاری های مشترک باید هرچه سریعتر موانع بانکی بر سر اجرایی شدن پروژه های مشترک مرتفع  گردد. وی در پایان همکاریهای علمی، توسعه صنعت توریسم و استفاده از بسترهای فراوان اقتصادی و صنعتی در دو کشور را از سرفصل های مهیا برای توسعه مراودات فی‌مابین برشمرد.
 
کد مطلب: 74279
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *