۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۰

محمود عباس خواستار لغو توافقنامه اسلو با رژیم صهیونیستی شد

یک عضو ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت : محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی خواستار لغو توافقنامه اسلو با رژیم صهیونیستی شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ، واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی ساف گفت : عباس پیشنهاد ˈ لغو توافقنامه اسلو و همچنین تمهیدات اقتصادی و امنیتی مربوط به آن ˈ را مطرح کرده است.

به گفته ابو یوسف ، ˈ اعضای رهبری فلسطینی عقاید متفاوتی در مورد این مسئله داشتند و قرار شده است هرگونه تصمیم گیری تا نشست بعدی که پس از بازگشت عباس از اجلاس ماه جاری مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد؛ به تعویق بیفتد.

وی افزود : این نخستین بار است که رهبری فلسطینی موضوع توافقنامه اسلو از زمان امضای آن در سال ۱۹۹۳ در دستور کار خود قرار داده است .

به گفته این مقام ساف ، رهبری فلسطینی همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را در نشست خود مورد بحث قرار داده است.

جنبش حماس حاکم بر غزه و جنبش فتح تحت رهبری عباس اوایل سال گذشته توافقنامه ای امضا کردند که گمان می رود راه برگزاری انتخابات را در هردو منطقه کرانه باختری و نوار غزه هموار سازد ولی اختلاف بر سر نحواه اجرای این توافق مانع از هرگونه پیشرفت شده است .
کد مطلب: 7476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *