۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰

محمد بنا به کشتی فرنگی برنمی‌گردد/ بزودی حسرت این روزها را خواهیم خورد

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان که به عنوان یکی از دوستان قدیمی و نزدیک محمد بنا سالها با وی کار کرده از عدم بازگشت مجدد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی ایران خبر داد.
رشید محمد زاده در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: سالها در کنار بنا کار کردم و طی سالهایی که او در تیم ملی کشتی فرنگی فعالیت می کرد از کارها و زحماتش مطلع بودم. حتی در مدتی که از تیم ملی کنار گذاشته شد و وضعیت روحی خوبی نداشت نیز بارها او را به بازگشت تشویق کردم که خوشبختانه دوباره آمد و با درخشش شاگردانش در رقابتهای جهانی و المپیک، بخشی از ناکامی آقایان در المپیک ۲۰۰۸ پکن را از ذهن مردم ورزش دوست ایران پاک کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این مسایل و همچنین شناخت من از روحیات محمد بنا، بعید می دانم او دوباره با وضعیت موجود به عرصه مربیگری کشتی بازگردد. همین چند روز قبل با او صحبت کردم و از بازگشت دوباره اش پرسیدم، اما او گفت تا زمانی که وضعیت مبهم و نامشخص باشد و امکانات لازم برای فرنگی کاران مهیا نشود از بازگشت خبری نیست! البته حق با اوست، چرا که محمد بنا از این پس باید در راس امور تیمی قرار گیرد که عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد و به گفته خودش باید از این پس المپیکی تمرین کند.

این مربی پیشکسوت و قدیمی با اشاره به آخرین باری که محمد بنا به دلیل برخی مشکلات، با دلخوری خانه کشتی را ترک کرد، گفت: محمد بنا بعد از مشکلی که در بحث خروجی و ویزای دو فرنگی کار اصلی تیم ملی اعزامی به جام جهانی ۲۰۱۲ روسیه خیلی ناراحت و خشمگسن شد، بطوریکه خانه کشتی را ترک کرد و به دوستان نزدیکش گفت که دیگر قصد بازگشت ندارد! او معتقد بود با این وضعیت نمی تواند کار کند، چرا که با این اتفاقات ممکن است برنامه هایش به هم بخورد و در نهایت شرمنده کشتی گیران و مردم شود. البته باز هم با پادرمیانی من و برخی چهره های دیگر کشتی متقاعد شد تا بازگردد و نتیجه زحمات ۸ ساله اش را در المپیک لندن درو کند که خوشبختانه همین اتفاقات نیز رخ داد.

محمدزاده ادامه داد: محمد بنا همواره می گفت خدایا به من صبر بده تا در این ماه های باقیمانده تا المپیک لندن، بدون مشکل به کارم در تیم ملی ادامه دهم که خوشبختانه همینطور شد و او با تاریخی ترین نتیجه در ورزش ایران توانست مزد تلاش خود و شاگردانش را بگیرد. ولی هم اکنون وضعیت فرق کرده و بعید است که او با توجه به همان مسایل و مشکلات قبلی، دوباره با پادرمیانی این و آن به تیم ملی بازگردد. محمد بنا این بار از متولیان امر انتظار دارد تمامی ابزار و امکانات مورد نیاز کشتی گیرانش فراهم شود، چرا که این فرنگی کاران، همان قهرمانان المپیک هستند و باید جدی تر به حق و حقوق آنها رسیدگی شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر فرنگی کاران را برای حضور در اردوهای آماده سازی فراخواند گفت: مدت زیادی است که از بازیهای المپیک لندن می گذرد، اما متاسفانه هنوز از فرنگی کاران و آغاز برنامه های تمرینی و آماده سازی آنها خبری نیست. مطمئنا با توجه به وضعیت کنونی بزودی حسرت این روزها را می خوریم که چرا به این سادگی زمان را از دست دادیم. ما همچنان رقابتهای جام جهانی و جهانی را پیش رو داریم و اگر دیر اقدام کنیم نمی توانیم در حد و اندازه های تیم قهرمان المپیک در میدان ظاهر شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که رسول خادم و آزادکاران اردوی تیم ملی، مدتهاست تمرینات خود را در خانه کشتی آغاز کرده اند، هنوز از محمد بنا و مربیان تیم ملی کشتی فرنگی نیست و هیچیک از مسئولان فدراسیون کشتی نیز در خصوص زمان آغاز برنامه های این تیم اطلاع قطعی و مطمئنی ارایه نمی دهد.
کد مطلب: 7548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *