۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۷

ارتش الجزایر 12 تروریست عضو القاعده را دستگیر كرد

نیروهای ارتش الجزایر در عملیاتی دوازده فرد مسلح وابسته به شبكه القاعده از جمله دو فرمانده را در استان تمنراست در مناطق جنوبی و هم مرز با كشور مالی بازداشت كردند.
به گزارش ایرنا، روزنامه الجزایری \'الشروق\' امروز (چهارشنبه )نوشت: در این عملیات نیروهای ارتش با بالگردهای نظامی اقدام به بمباران مواضع شماری از اعضای القاعده و جماعت توحید و جهاد در منطقه ساحلی كردند.

این عملیات شب گذشته و در پی تلاش گروه های مسلح برای نفوذ به خاك الجزایر به منظور تسلط بر یك كامیون حامل سوخت و یك خودروی دو دیفرانسیل در منطقه تینزاوتین (۱۹۸۰ كیلومتری جنوب پایتخت الجزایر) صورت گرفت.

براساس این گزارش، در حمله فوق سه دستگاه خودرو گروههای تروریستی نابود و ۱۴ قبضه اسحله سبك نیروهای مسلح نیز به غنیمت گرفته شد.

در پی كودتای نظامی در اولین روزهای فروردین ماه سال جاری در مالی كه به سرنگونی \'امادو تومانی توری\' رییس جمهوری این كشور انجامید< هرج و مرج مالی را فرا گرفت.

شورشیان طوارق و گروه های اسلامگرا از جمله گروه جهاد و توحید با در اختیار گرفتن شهرهای بزرگ در شمال این كشور همواره با تعرض به مناطق جنوبی الجزایر امنیت این كشور را نیز به خطر انداختند.
کد مطلب: 775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *