۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۱

هیات ایرانی شرکت کننده در کنفرانس مجمع بین المللی فقه اسلامی وارد الجزایر شد

هیات ایرانی به سرپرستی آیت الله ˈمحمد علی تسخیریˈ مشاور مقام معظم رهبری و رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای شرکت در بیستمین کنفرانس مجمع بین المللی فقه اسلامی در وهران وارد الجزیره شد
به گزارش ایرنا، مشاور مقام معظم رهبری و رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه روز چهارشنبه از سوی ˈ محمود محمدی ˈ سفیر کشورمان در فرودگاه هواری بومدین الجزایرمورد استقبال قرار گرفت.

آیت الله تسخیری به خبرنگار ایرنا در الجزایر، گفت ، این گونه کنفرانس ها فرصتی مناسب برای طرح دیدگاه های اسلام ناب در خصوص مسائل جاری مسلمانان است.

رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: از سوی هیات ایرانی ۵ مقاله علمی در زمینه های مختلف از جمله حقوق زندانیان، سکوک (چک بانکی ) و نقش مجامع فقهی در پیش برد بانکداری اسلامی از دیدگاه فقه اسلامی به این کنفرانس ارائه خواهد شد.

بیستمین کنفرانس مجمع بین المللی فقه اسلامی با حضور بیش از ۱۵۰ شخصیت علمی و کارشناس برجسته امور دینی از ۴۷ کشور فردا پنجشنبه بیست و سوم شهریورماه به مدت سه روز در شهر وهران الجزایر آغاز به کار می کند.

دراین کنفرانس صاحبنظران علوم اسلامی موضوعات مختلف از جمله پزشکی ، اقتصاد، حقوق و مسائل مالی از نگاه فقه اسلامی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

الجزایر برای نخستین ‌بار است که برگزاری همایش بین‌المللی فقه اسلامی را تجربه خواهد کرد و نوزدهمین دوره این همایش در امارات متحده عربی برگزار شد.

مجمع فقه اسلامی از تشکل ‌های رسمی سازمان همکاری اسلامی است که در سومین اجلاس این سازمان در مکه مکرمه در ژانویه سال ۱۹۸۱ میلادی تاسیس شد.

همایش‌های این مجمع هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو مجمع برگزار می‌ شود.

وهران از شهرهای مهم و ساحلی در ۴۰۰ کیلومتری غرب پایتخت الجزایر است.
کد مطلب: 6571
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *