۰
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶

بزرگترین مشتری سلاحهای آلمانی در جهان

مقام های آلمانی اعلام کردند، الجزایر بزرگترین مشتری سلاح های این کشور در جهان است و آلمان طی 9 ماه نخست سال جاری میلادی تجهیزات نظامی و سلاح هایی به ارزش 741.5میلیون یورو به الجزایر صادر کرده است.
مقام های آلمانی اعلام کردند، الجزایر بزرگترین مشتری سلاح های این کشور در جهان است و آلمان طی 9 ماه نخست سال جاری میلادی تجهیزات نظامی و سلاح هایی به ارزش 741.5میلیون یورو به الجزایر صادر کرده است.
به گزارش ایرنا، تارنمای «تی اس ای » الجزایر امروز یکشنبه نوشت، وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به سوال نمایندگان پارلمان این کشور در خصوص فروش اسلحه به کشورهای مختلف و از جمله عربستان، اعلام کرد، طی 9 ماه نخست سال جاری میلادی ، آلمان سلاح هایی به ارزش 741.5 میلیون یورو به الجزایر فروخته است و این کشور از این جهت رتبه نخست را در میان مشتریان اسلحه آلمانی در جهان دارد و طی همین مدت سلاح هایی به ارزش 417 میلیون یورو به عربستان فروخته است.
تارنمای تی اس ای افزود، آلمان در حالی به فروش اسلحه به عربستان ادامه می دهد که مقام های برلین از عملکرد عربستان در خصوص جنگ یمن انتقاد دارند و پرونده ناپدید شدن خاشقچی نیز مزید بر علت شده است.
خبرگزاری دویچه وله آلمان چند ماه پیش در خصوص صادرات اسلحه این کشور به الجزایر در سال 2017 نوشت، در این سال ، الجزایر رتبه نخست را در میان مشتریان سلاح ها و تجهیزات نظامی آلمانی داشت به گونه ای که ارزش قراردادهای دو کشور به یک میلیارد و 36 میلیون یورو رسید.
دویچه وله در ادامه به نقل از روزنامه آلمانی «هاندلس پلات» نوشت، آلمان و الجزایر قراردادی برای فروش سلاح و تجهیزات نظامی آلمانی به ارزش 10 میلیارد یورو امضا کرده اند و قرار است آلمان طی 10 سال، مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی به الجزایر بفروشد .
این رسانه آلمانی افزود، قرارداد امضا شده میان دو کشور شامل فروش ناوچه، نفربر از نوع فاکس، آموزش نیروی دریایی الجزایر برای افزایش توان دفاعی و رزمی آن و همچنین طرح های امنیتی در خصوص مراقبت مرزها است.
بر اساس اعلام روزنامه هاندلس پلات، آلمان از سال 2011 تعداد زیادی تانک، خودرو زرهی ، قایق های جنگی و مقادیر زیادی تجهیزات عکسبرداری و مهمات به الجزایر فروخته است.
«اسماعیل معراف » کارشناس امور راهبردی الجزایری در خصوص علت علاقه الجزایر برای خرید اسلحه و تجهیزات نظامی پیشرفته گفت، الجزایر سال ها با مشکل تروریسم دست و پنجه نرم کرده است و در نتیجه در پی به دست آوردن تجهیزات جدید برای مقابله با تروریست ها است.از سوی دیگر الجزایر با کشورهای ناامنی مانند لیبی هم مرز است و این باعث می شود پیوسته به اسلحه و تجهیزات جدید به ویژه در خصوص مراقبت مرزها نیاز داشته باشد و جدا از این، با مغرب به نوعی در حال رقابت تسلیحاتی است زیرا مغرب طی سال های گذشته مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی پیشرفته خریداری کرده است و الجزایر به این قراردادها و علت خریداری این سلاح ها به دیده تردید نگاه می کند.
بیشتر سلاح های الجزایر روسی است و ستون فقرات نیروی هوایی این کشور را هواپیماهای روسی تشکیل می دهند.
کد مطلب: 96160
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *