۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹

افزایش آمار تصادفات روزهای برفی تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت که آمار تصادفات خسارتی در روزهای برفی به دلیل عدم رعایت فاصله طولی مناسب خودروها، بیش از 50درصد افزایش پیدا می کند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت که آمار تصادفات خسارتی در روزهای برفی به دلیل عدم رعایت فاصله طولی مناسب خودروها، بیش از 50درصد افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا مهماندار روز یکشنبه در حاشیه مانور
«تجهیزات و ماشین آلات برف روبی شهر تهران» در جمع خبرنگاران افزود: شرایط رانندگی در زمان خشک بودن سطح خیابان با زمان لغزندگی و بارش برف کاملا متفاوت است و خودروها در شرایط بارندگی و برف باید فاصله بیشتری را با خودوری مقابل داشته باشند تا در صورت توقف خودرو، بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه در زمان بارش برف آمار تصادفات فوتی و جرحی در تهران کاهش پیدا می کند.
سردار مهماندار با اشاره به وجود بیش از 4 میلیون خودرو در شهر تهران افزود: در این شهر روزانه حدود 20 میلیون سفر انجام می شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بیشتر ساعات روز به خصوص در فصل زمستان ما شاهد بار ترافیکی بسیار پرحجمی در شهر تهران هستیم و همیشه معابر اصلی اشباع است و در این زمان هر مداخله و اتفاق همچون بارش برف و باران می تواند تاثیر مستقیم بر افزایش ترافیک داشته باشد.
وی افزود: برای کاهش ترافیک و آسیب در هنگام بارش برف و باران باید 2 وظیفه از جمله اقدامات نهادها و دستگاه های اجرایی و نقش و مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد.
سردار مهماندار گفت: پلیس راهور تهران بزرگ طرح زمستانی را آماده و به مناطق ابلاغ کرده تا تمامی بخش ها آمادگی لازم را برای این منظور داشته باشند، علاوه بر این و براساس تجارب گذشته، نقاط حساس در بارش برف و بروز مشکلات جدی در آنها شناسایی و اولویت بندی شده و به معاونت خدمات شهری ارائه شده است.
وی با اشاره به هماهنگی پلیس راهور با معاونت خدمات شهری برای جلوگیری از افزایش بار ترافیکی در فصل زمستان و روزهای برفی اظهار کرد: نیروهای پلیس راهور در زمان بارش برف و باران در تمامی معابر به صورت 100 درصدی حضور پیدا خواهند کرد و اولویت ما کمک به مردم و کاهش مشکلات مردم خواهد بود که وظیفه ماست.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تمامی تجهیزات لازم برای نیروهای پلیس راهور برای خدمت در شرایط سخت فراهم شده و امیدواریم امسال بتوانیم در کنار مجموعه شهرداری تهران خدمات شایسته ای را ارائه دهیم.
«مانور تجهیزات و ماشین آلات برف روبی» روز یکشنبه با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت، رضا عبدلی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و جمعی از مسئولان در بوستان ولایت برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید. 
کد مطلب: 78049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *