۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۶
رییس قوه قضاییه:

پوچی بزرگترین مشکل دنیای غرب است

امروز پوچی یکی مشکلات دنیای غرب است و در این دنیا فضا و بسته دیگری که در آن خدا و عشق به معنای معنوی باشد وجود ندارد.
پوچی بزرگترین مشکل دنیای غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی امشب در همایش آیت جاوید ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی با اشاره به رفتارها و خلقیات این عالم ربانی، اظهار داشت: ایشان انسانی متواضع و با حسن خلق بود و از این جهت مورد توجه عامه مردم قرار داشت.

وی تصریح کرد: یکی از صفات بارز ایشان عشق و عنایت بی‌حد به علم بود و این فکر که روزی نتواند تدریس و بحث علم داشته باشد برایشان دشوار بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز توجه به علم به همراه اخلاق و عمل از تأکیدات مورد توجه است، بیان کرد: از گذشته تا به حال توأم ساختن علم با عمل و اخلاق مورد تکریم قرار داشت و این مقوله برای ما مقوله‌ای حیاتی است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید براینکه در مغرب ‌زمین از یک برهه زمانی و یک دوره‌ای خاص کم‌کم خدا از بحث‌های علمی کنار رفت، اظهار داشت: حیات عمومی مردم به ادعای اینکه انسان محور ارزش‌ها است در این مقوله به خطر افتاد.

وی تصریح کرد: در این ارزش‌های لیبرالی انسان خودش انتخاب می‌کرد که چه خوب است و چه بد و این شد که بشر خدا را رها کرد و انسان محور شد.

لاریجانی افزود:‌ از این دوران به بعد وضعیت معنوی در مغرب زمین افول کرد و سیر تکامل به معنای علم مادی رشد داشت اما فقر معنوی در این کشورها بسیار محسوس بود.

وی ادامه داد: این شد که امروز در کشورهای غربی بسیاری از افراد به دنبال معنای زندگی هستند و چراهایی فراوانی به سراغ‌شان می‌آید.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: برخی چراها در این بزنگاه به سراغ انسان‌های غربی آمد و پرسش‌هایی که انسان با آن مواجه شد بحرانی را در غرب به پا کرد.

وی با اشاره به اینکه در مغرب زمین کتاب‌های زیادی در باب زندگی و اینکه چرا غرب به اینجا رسیده، نوشته شد، ادامه داد: در همه این نوشته‌ها این نکته بود که بعد از تکامل تکنولوژی که دنیای غرب را به اینجا رسانده حالا چرا باید دنبال معنای زندگی بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز پوچی یک مسئله مهم برای دنیای غرب است و در این دنیا فضا و بسته دیگری که در آن خدا و عشق به معنای معنوی باشد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بحران ارزش‌ها و معنا در مغرب‌زمین بحرانی واقعی است، تصریح کرد: افراد زیادی تلاش کردند این وضعیت را سامان دهند اما به نظر به معارف دینی ما این امر سامان‌پذیر نیست زیرا دنیای که خدا را رها کرده و به انسان به عنوان خالق ارزش‌ها می‌نگرد سرشار از منیت است و انسانی که خود را محور قرار می‌دهد راه بازگشت و اصلاحی ندارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه اگر انسان خود را می‌شناخت و دچار منیت نمی‌شد، با تکامل علمی وضعیت معنوی بهتری داشت، بیان کرد: اگر این امر رخ می‌داد دیگر مسائلی مانند آنچه آمریکا در ویتنام، عراق و افغانستان ایجاد کرد، رخ نمی‌داد.

وی با اعلام اینکه در این توهمات اگر پایش بیفتد ملتی را به فقر می‌کشانند و زنان و مردان را به سیطره خود درمی‌آوریم، افزود: در این رفتارها هیچگاه متوجه رفتارهای غیرانسانی خود نیستیم و این همان روحیه‌ای است که موجب می‌شود یک سرباز آمریکایی وارد خانه‌ای شده و ۲۴ نفر را به گلوله می‌بندد.

وی با تأکید براینکه راه بشر رجوع به حق است، اظهار داشت: تنها راه اسلام است و اینکه برگردیم به اصلی که بودیم و باید ایمان و یقین داشته باشیم که زندگی مرحله‌ای به مرحله‌ای رفتن است و فناپذیر نیست.

به گزارش فارس آیت‌الله میرزاهاشم آملی پدر رئیس دو قوه علی لاریجانی و محمدصادق لاریجانی است.

کد مطلب: 789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *