۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶

پیشنهاد اردوغان برای معامله با ایران

رجب طیب اردوغان در تلاش برای تقویت واحد پول این کشور خواستار تعاملات مالی با ایران بر اساس پول‌های ملی شد.
رجب طیب اردوغان در تلاش برای تقویت واحد پول این کشور خواستار تعاملات مالی با ایران بر اساس پول‌های ملی شد.
به گزارش ایلنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «ان‌تی‌وی» تاکید کرد که درباره ارتباط میان قیمت ارز و تورم همانند غرب فکر نمی‌کند و به دنبال اجرای ایده استفاده از واحد پول ترکیه در معاملات تجاری در توافق‌نامه‌های دوجانبه با هدف کاهش فشارها بر قیمت ارز این کشور است.
اردوغان در این مصاحبه پیشنهاد داد که روابط تجاری میان ترکیه با کشورهای همسایه و برخی از شرکای تجاری آنکارا بر اساس واحد پول ملی این کشورها انجام شود.
وی در این باره گفت: «من همانند غرب درباره روابط میان قیمت نرخ ارز و تورم فکر نمی‌کنم. نظر من استفاده از واحد پول ملی و محلی است که این موضوع فشارها بر قیمت ارز را کاهش می‌دهد».
رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه افزود: «گردشگران ایرانی که به ترکیه می‌آیند، باید بتواند از واحد پول ایران استفاده کنند. همچنین برنامه‌هایی با روسیه برای استفاده از روبل و لیره در مبادلات تجاری دوجانبه داریم.
اردوغان همچنین معتقد است که استفاده از طلا در مبادلات تجاری بهترین گزینه است. رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که وام‌های صندوق بین‌المللی پول باید به طلا پرداخت شود.
رجب طیب اردوغان همچنین در مصاحبه‌ با این شبکه تلویزیونی گفته است که آمریکا از طریق ارسال مقادیری زیاد از تسلیحات به شمال سوریه؛ جایی‌که ارتش ترکیه در حال انجام عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کرد است، امنیت ترکیه را تهدید می‌کند.
کد مطلب: 85306
برچسب ها: اردوغان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *