۰
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶

برگزیدگان جشن کانون های خانه تئاتر

مراسم اختتامیه جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر در سالن شهناز با تقدیر محمد کوثر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
برگزیدگان جشن کانون های خانه تئاتر
مراسم اختتامیه جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر در سالن شهناز با تقدیر محمد کوثر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در این هفته که با اجرای چند کارگردان جوان برگزار شده بود، محمودرضا رحیمی در این باره گفت: «در این دوره اولین جشنواره‌ کارگردانان جوان تئاتر برگزار شد. در این جشنواره شش گروه جوان از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و آموزشگاهی در شش شب نمایش های خود را در فضایی غیر رقابتی به روی صحنه بردند. کانون کارگردانان در این جشنواره پرسشی را مطرح نمود و آن این بود که آیا جامعه‌ی تئاتر مکانیسمی برای ورود جوانان به دوران کارآموزی و وصل به بدنه‌ی تئاتر دارند؟ همچنین این کانون در این هفته نشست تخصصی «تئاتر خصوصی- تئاتر دولتی» را با حضور متخصصین این حوزه برگزار کرد.»
در این مراسم از گروه‌های نمایش «مستخدم ماشینی»، «پیکر زن همچون میدان نبرد» و «خرده جنایت های زن و شوهری»،  «کلفت‌ها»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد» و «مده آ» تقدیر شد و از کتاب عبدالحسین نوشین نوشته‌ احسان حاجی پور رونمایی شد.
 هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهانزاده و محمدباقر کریم‌پور از طرف خانه‌ی تئاتر و موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت تقدیر شده و لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند. مریم معترف نیز مدالیوم کانون کارگردانان خانه‌ تئاتر را به ژاله علو تقدیم کرد.
بزرگداشت محمد کوثر برنامه‌ی دیگر  این جشن بود که در آن کانون کارگردانان مدالیوم اختصاص یافته به دکتر محمد کوثر را به اصغر همت مدیرعامل خانه‌ی تئاتر داد تا به دست دختر محمد کوثر برساند.
استمرار اجرای‌های فصلی برای تئاتر خیابانی
در  مراسم جشن کانون نمایشگران تئاتر خیابانی مدالیوم خانه تئاتر را به محمد هادی عطایی اهدا شد. از مجید امرایی به پاسداشت چندسال کار حرفه ای و هنری تقدیر شود.
همانند مراسم کانون کارگردانان در این مراسم نیز از  کتابی نوشته عسل عصری ملکی رونمایی شد. این کتاب با عنوان «جایگاه و نقش‌های زنانه» منتشر شده است.
 در بخش اهدا جوایز از  سامان خلیلیان مجید امرایی ،عباس درویش نژاد،عباس عظیمی ،شهرام کرمی و مرتضی وکیلیان دعوت شد تا از فعالان استان ها  از جمله مرتضی اسدی مرام ،سعید خیراللهی  و ابراهیم نصیری تقدیر شود.
اسامی برگزیدگان نهایی سال 96 انجمن نمایشگران خیابانی به شرح زیر است:
  • برگزیده در بخش نویسندگی، به احمد صمیمی
    برگزیده دربخش کارگردانی، به حمید رضایی
    برگزیده دربخش بازیگری، مرد به مصطفی کولیوند
    برگزیده در بخش بازیگری، زن به زهرا غلامی
در بخش فعالین تئاتر خیابانی از محمود عباس زاده ، حامد ولی لو ، پروانه علی ضامنی، اکبر قهرمانی، سید محمود موسوی و علیرضا دهقانی تقدیر شد.
 در بخش تقدیر از پیشکسوتان نیز عباس عظیمی از آتش تقی‌پور و فریده سپاه منصور و محمد باقر کریم پور تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
 کانون خانه تئاتر خیابانی از شهرام کرمی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی نیز تجلیل کرد.
کد مطلب: 85991
برچسب ها: تئاتر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *