۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

رسیدگی به پرونده باغات تهران

اعضای شورای شهرتهران درجریان بررسی پرونده باغات تصمیم گرفتند،مدیر سازمان بوستان ها در خصوص معیار ها و ملاک کمیسیون ماده ۷ درراستای تشخیص باغ یا باغ نبودن پلاک های ثبتی گزارشی ارائه دهد.
اعضای شورای شهرتهران درجریان بررسی پرونده باغات تصمیم گرفتند،مدیر سازمان بوستان ها در خصوص معیار ها و ملاک کمیسیون ماده ۷ درراستای تشخیص باغ یا باغ نبودن پلاک های ثبتی گزارشی ارائه دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از انتخاب دو نفر نهایی نامزد تصدی پست شهردار، بررسی اعتراض مالکین برخی پلاک های ثبتی با نظر کمیسیون ماده ۷ در دستور قرار گرفت.
در خلال بررسی این املاک اعضای شورا نسبت به مکانیسم رسیدگی به این پرونده ها نکاتی را ایراد کردند.
محسن هاشمی: آقای مختاری به صحن شورا بیاید
رییس شورای اسلامی شهر تهران با توجه به بلاتکلیفی در حوزه مرجع تصمیم گیری باغ بودن یا نبودن اظهار داشت : برای اینکه ملاک معیار های تشخیص باغات در کمیسیون ماده ۷ به روشنی مشخص شود نیاز است آقای مختاری مدیر سازمان بوستان ها به شورا بیایند و در این مورد توضیح دهند.
شهربانو امانی: شورای پنجم حساسیت ویژه ای به باغات دارد
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه  برای صیانت از میراث مردم تهران باید تمام توان خود را به کار گیریم اظهار داشت: شورای پنجم حساسیت ویژه ای برای باغات تهران قائل است و لذا باید به نظرات کمیسیون فرعی(که ریاستش نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷ است) اعتنا شود.
سید حسن رسولی: باید قضاوتی عادلانه بین منافع عمومی و خصوصی داشته باشیم
رییس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تصمیم گیری در مورد تشخیص باغات می توان به مستنداتی از قبیل سند، تصاویر، رای کمیسیون ماده ۱۲، حق آبه، استعلام از ریش سفید های محلی و مواردی از این قبیل استناد کرد.
وی ادامه داد:  همه معتقدیم که صنعت تبدیل باغ به غیر باغ یک کبریت می خواهد و با یک تصمیم میلیارد ها تومان جابجا می شود.
رسولی تاکید کرد: ما بین حقوق عمومی و خصوصی باید قضاوت عادلانه  کنیم چرا که با تصمیم اشتباه  مالکی تمام زندگی اش را از دست می دهد و  شخصی دیگر در وضعیت عکس قرار خواهد گرفت.
سید محمود میر لوحی: تنها ۳۸۳ هکتار از باغات تهران باقی مانده
رییس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: از ۳۰۰۰ هکتار باغ تهران تنها ۳۸۳ هکتار باقی مانده است. توتستان های تهران در حال نابودی اند و اگر دیر بجنبیم همین مقدار باقی مانده نیز از دست خواهد رفت. لذا باید برای صیانت از این منابع طبیعی تهران تمام توان خود را بگیریم.
زهرا صدر اعظم نوری: بررسی ۹۵۰۰ پرونده در کمیسیون ماده ۷
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست  گفت : ما در ۶ ماه گذشته در کمیسیون ماده ۷ بالغ بر ۹۵۰۰ پرونده مربوط به اغات را بررسی کردیم و لذا انتظار دارریم به نظر نماینده شورا در این کمیسیون توجه شود.
علی اعطا: مصوبه شورای عالی استان ها کمیسیون ماده ۷ دیگر شان تشخیص باغ ندارد
سخنگوی شورا نیز گفت: بر طبق مصوبه  شورای عالی استان ها کمیسیون ماده ۷ دیگر شان تشخیص باغ ندارد و تنها مرجع تشخیص باغات شورای شهر تهران است.
در نهایت و با رای اعضای شورا پرونده این املاک به کمیسیون ها بازگشت داده شد تا در جلسات آتی با حضور مختاری مدیر سازمان بوستانها مجدد بررسی شود.
در این جلسه همچنین انتخاب  نمایندگان شورا در کمیسیون های اصلی موضوع تبصره یکم ماده واحده مصوبه الزام شهرداری به انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی و ارائه برنامه زمانبندی برای کلیه طرح ها و پروژه های شهرداری تهران به پیشنهاد کمیسیون ها در دستور قرار گرفت که افراد پیشنهادی با رای اعضا انتخاب شدند.
کد مطلب: 86233
برچسب ها: شورای شهر تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *