۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲

هشتگ "تامام" برای اردوغان

پس از اینکه رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر مردم بخواهند وی استعفا خواهد داد بیش از یک میلیون نفر در فضای توئیتر از هشتگ " تامام" به معنای "بس است" استفاده کردند.
پس از اینکه رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر مردم بخواهند وی استعفا خواهد داد بیش از یک میلیون نفر در فضای توئیتر از هشتگ " تامام" به معنای "بس است" استفاده کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی اخیر خود در پارلمان اعلام کرد: اگر یک روز مردم ترکیه اعلام کنند که دیگر کافی است، من کنار خواهم رفت.

پس از این سخنرانی به سرعت هشتگ "تامام" از سوی کاربران ترک زبان در سراسر جهان استفاده شد و به یکی از ترندهای جهان تبدیل شد.

یکی از کاربران توئیتر اعلام کرد: ما خواهان دموکراسی هستیم به همین خاطر می‌خواهیم به اردوغان "دیگر بس است" بگوییم. لطفا جایگاه خود را ترک کنید.

یک کاربر دیگر توئیتر اعلام کرد: شما باید استعفا دهید و باید به خاطر کارهایی که انجام داده‌اید پاسخگو باشید. دیگر کافی است!

همچنین رقبای اردوغان در انتخابات ریاست جمهوریپیشرو نیز در استفاده از هشتگ تامام در فضای توئیتر استفاده کردند.

در همین راستا محرم اینجه،‌کاندیدای بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد: زمان می‌گذرد دیگر بس است.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین فضاها برای مخالفان برای ابراز عقاید خود علیه دولت ترکیه هستند. در بیشتر مواقع رسانه‌های سنتی نزدیک به دولت بوده و اخبار دولت را پوشش می‌دهند.

در همین راستا سه‌شنبه شب حدود ۱.۵ میلیون کاربر ترک زبان از هشتگ تامام استفاده کردند.

با این حال سخنگوی اردوغان با رد موج توئیتری ایجاد شده علیه اردوغان گفت: بیشتر کسانی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند از کشورهایی بودند که اعضای فتو و پ.ک.ک در آنجا فعال هستند. بیشتر آنها حساب‌های جعلی دارند. ما کسانی که در خارج از کشور هستند را می‌توانیم درک کنیم اما با افراد داخل ترکیه چه کنیم.

همچنین برخی از شهروندان ترکیه در استانبول به خیابان آمده و شعار تامام سر دادند.

در همین راستا در منطقه کادیکوی در استانبول ۱۰ معترض بازداشت شدند اما پس از بازجویی آزاد شدند.
کد مطلب: 86313
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *