۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۳

تاسف اسرائیل از مذاکرات آرژانتین و ایران

رژیم صهیونیستی از تصمیم آرژانتین برای برگزاری مذاکره تازه با ایران در خصوص بمب گذاری ۱۹۹۴ میلادی در بوئنوس آیرس ، ابراز تاسف کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی، بمب گذاری مذکور که در سال ۱۹۹۴ میلادی یک مرکز یهودیان در پایتخت آرژانتین را هدف قرار داد، یکسری اتهامات را از سوی رژیم صهیونیستی در رابطه با طراحی آن از جانب جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده بود.

این اقدام آرژانتین در اصل یک تغییر وضعیت جدی در سیاست دیپلماتیک این کشور محسوب می شود ، بطویکه انتقاد رهبران رژیم صهیونیستی را از بوئنوس آیرس به دنبال داشته است.

پس از آنکه مقامات آرژانتینی در سایه دسیسه صهیونیست ها ، مجوز دستگیری اینترپل را برای ۵ شهروند ایرانی و لبنانی در سال ۲۰۰۷ در ارتباط با بمب گذاری مذکور مورد تایید قرار دادند، روابط میان تهران و بوئنوس آیرس بیش از پیش به سردی گرائید.

در جریان بمب گذاری مذکور در سال ۱۹۹۴ میلادی ۸۵ تن کشته شدند.

بر اساس این گزارش ، سفارت رژیم صهیونیستی در بوئنوس آیرس با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: ˈ اسرائیل از خبر توافق آرژانتین با برگزاری جلسه وزیران خارجه با ایران که به منظور انجام تحقیقات مرتبط با حمله مذکور مطرح شده ، به شدت نا امید شده است.ˈ

لازم بذکر است که وزرای خارجه ایران و آرژانتین در نیویورک مذاکرات رضایت بخش را انجام دادند که این نشست با واکنش صهیونیست ها همراه شد.
کد مطلب: 8636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *