۰
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۹

درگیری‌ در سراسر کرانه باختری

درگیری‌ها در برخی مناطق کرانه باختری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در سالروز اشغال فلسطین آغاز شد و رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گاز اشک‌آور و بمب دودزا استفاده کرد.
درگیری‌ها در برخی مناطق کرانه باختری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در سالروز اشغال فلسطین آغاز شد و رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گاز اشک‌آور و بمب دودزا استفاده کرد.
به گزارش فارس، امروز 15 ماه می «یوم‌النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین در 1948) نامیده می‌شود و «روز مصیبت» 70 ساله شد .
بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، به همین مناسبت آژیرهای هشدار از طریق بلندگوهای مساجد و نیز زنگ‌های کلیساها به مدت 70 ثانیه در کرانه باختری نواخته شد.
از سوی دیگر برخی مناطق کرانه باختری مانند الخلیل، البیره و رام‌الله شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها و درگیری آنها با جوانان فلسطینی است و صهیونیست‌ها به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور و دودزا شلیک کردند.
مجروحیت چند نفر با گلوله جنگی و پلاستیکی گزارش شده است. وزارت بهداشت اعلام کرده است برخی از مجروحانی که به بیمارستان دولتی الخلیل منتقل شده اند از ناحیه پا ، شکم و کتف گلوله خورده‌اند و حال آنها متوسط گزارش شده است.
رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند رژیم صهیونیستی به صورت گسترده به سمت تظاهرات‌کنندگان در شهرک «بیت‌ایل» در شمال رام‌الله گاز دودزا شلیک می کند و بولدزرهایی برای صاف کردن خاکریزهای ایجاد شده به این منطقه آورده است.
 

امروز سرتاسر کرانه باختری شاهد اعتصاب سراسری است. 

یک روزنامه‌نگار فلسطینی به نام «موسی الشاعر» در حالی که در حال پوشش درگیری‌های بیت‌لحم بود، مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت و زخمی شد.

رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت تظاهرات‌کنندگان در ورودی شمالی البیره کرد.
 
خبرگزاری «معا» گزارش داد 26 فلسطینی در ورودی البیره مورد اصابت گلوله پلاستیکی و جنگی قرار گرفتند و دهها نفر دیگر دچار حالت نفس‌تنگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.

قرار است رأی ساعت 18 امروز (به وقت محلی) نیز تظاهراتی اعتراضی در باب‌العامود قدس و در رام‌الله برگزار شد ؛ تظاهرات‌کنندگان در رام‌الله قصد دارند 70 مشعل، 70 کلید و 70 پرچم را با خود حمل کنند.
تظاهرات دیروز (دوشنبه) در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی که در اعتراض به اشغال فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس انجام شد، 60 شهید و حدود 2800 زخمی داشت؛ این تظاهرات قرار است امروز نیز ادامه پیدا کند.
کد مطلب: 86765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *