۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۰

خروج مرغ از اردبیل ممنوع شد

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل گفت: روزانه ۶۲ تن مرغ در سطح این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 ارژنگ عزیزی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مرغداریهای فعال اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: میانگین تولید روزانه گوشت مرغ در استان ۶۲ تن است و این مقدار تقریبا با مصرف روزانه استان برابری می کند.


وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با سال قبل افزود: با کاهش قیمت نهاده های خوراک طیور در بازار آزاد بزودی شاهد بهبود تولید و کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.


معاون استاندار اردبیل با اشاره به میزان تولید و مصرف استان خروج مرغ از استان را ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: در این خصوص با نیروی انتظامی، پلیس راه و هم سازمان حمل و نقل و پایانه ها در رابطه با ممنوعیت صدور بارنامه مرغ برای خارج از استان هماهنگی شده است.


پنج محموله قاچاق مرغ زنده در اردبیل کشف شد


به گفته وی با اجرای این طرح طی دو روز گذشته پنج محموله مرغ زنده به هنگام خروج به از استان به مقصد استان آذربایجانشرقی کشف و ضبط شده است.


عزیزی در مورد ضرورت تنظیم بازار گوشت مرغ تصریح کرد: تنظیم بازار کالاهای پرمصرف نیازمند اقدامات زیربنایی از جمله برآورد تقاضا، تشکیل بانکهای اطلاعاتی از میزان تولید، واردات، ذخیره سازی و کانالهای توزیع و... هستیم.


وی پایش بازار، توسعه زیرساختهای مربوط به نگهداری و انبار محصولات پرمصرف و بویژه توانمندسازی بخش خصوصی و استفاده از تمام ظرفیتهای این بخش در تولید و توزیع کالاهای پرمصرف را از دیگر اقدامات زیربنایی در این خصوص برشمرد.


کمبود نهاده های خوراک طیور دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ


این مسئول علت ناگهانی افزایش قیمتها در بازار را عدم اجرا و تامین این زیرساختها عنوان کرد و متذکر شد: اگر در مقاطعی قیمت بعضی از کالاها از کنترل دولت خارج می شود علت اصلی آن عدم اجرای کامل و به موقع اقدامات زیربنایی است که خود این موضوع نیز می تواند دلایل مختلف داشته باشد.


وی عنوان کرد: در رابطه با افزایش قیمت مرغ نیز علت اصلی عدم تامین و واردات به موقع نهاده های خوراک طیور بود که موجب شد قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد به بیش از ۲۰ هزار ریال برسد.


عزیزی با اشاره به کاهش قیمت این محصول به ۱۴ هزار ریال افزود: به دلیل همین کاهش ستاد تنظیم بازار استان اردبیل با افزایش قیمت گوشت مرغ بواسطه کاهش هزینه های تولید مخالفت کرده است.

کد مطلب: 873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *