۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۸

ساخت خط لوله انتقال سوخت به افغانستان

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مصوبه هیات دولت در زمینه ایجاد خط لوله انتقال سوخت ایران به افغانستان در مرز دوغارون گفت: اجرای این پروژه بزرگ پس از هماهنگی بین دوکشور از دو غارون به اسلام قلعه اجرایی می شود.
به گزارش ايسنا، فدا حسین مالکی اظهار كرد: احداث این خط لوله موجب کاهش قاچاق فرآورده های سوختی مي‌شود. در صورت راه اندازی این خط انتقال و فرآیند آن شاهد کاهش قاچاق فرآورده های نفتی به میزان بالا و جلوگیری از طولانی شدن صف های طولانی ترانزیت سوخت در مرز مشترک دو کشور خواهیم بود.

وي خاطرنشان کرد: مدتی است که در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مخازن سوخت برای ذخیره سازی و صادرات فرآورده های سوختی به کشور افغانستان ایجاد شده و قرار است با احداث خط لوله ای به طول ۱۵۰۰ متر این مخازن به گمرک افغانستان متصل شود.

وی گفت : با احداث خط لوله از دو غارون به اسلام قلعه تانکرهای افغانی بدون ورود به خاک ایران از طریق این لوله ها سوخت دریافت خواهند کرد.

مالکی این اقدام را موجب کاهش زمان توقف در مرز و در نتیجه کاهش خطرات ناشی از انتقال دانست و گفت : اشتغال زایی مناسب در منطقه تایباد و کاهش تردد خودروهای فرسوده به کشور از دیگر مزایای احداث این خط لوله است .

وی از دیگر اهداف اجرای این طرح به مواردی از قبیل تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات سوخت به کشور افغانستان و بهبود کیفیت سوخت صادراتی ایران به دلیل عدم ممزوج شدن سوخت با کیفیت صادراتی با سایر افزودنی ها توسط رانندگان اشاره کرد.

به گفته رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت و کنترل دقیق تر بر سوخت صادراتی، کاهش اثرات منفی تردد ناوگان ایرانی در افغانستان، کمک به تقویت ناوگان حمل و نقل سوخت در کشور به دلیل عدم ورود کامیونهای ایرانی به خاک افغانستان و جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی توسط نفت کش های خروجی از کشور از دیگر مزایای این پروژه است.
کد مطلب: 8743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *