۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱
نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر

هیچ اثری بدون هماهنگی شورای سیاستگذاری روی صحنه نرفته است

نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر عصر روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.
هیچ اثری بدون هماهنگی شورای سیاستگذاری روی صحنه نرفته است
نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر عصر روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در ابتدای این نشست خبری گفت: از امروز، رسما خانم «منا رحمانی لشگری» به عنوان مدیرروابط عمومی و اموربین‌الملل خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز کرد. به حسب ضرورت تغییرات کاری ما احساس کردیم که باید اقدامات و نیازهای خانه هنرمندان با ابزارهای بهتری اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت: حضور در عرصه‌های بین‌المللی، از ضروریاتی است که در دستور کار قرار گرفت که با تغییرات در مدیریت روابط عمومی و اموربین‌الملل دنبال خواهد شد.
رجبی معمار تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف تاکنون میزبان چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری از کشورهای مختلف بوده‌ایم اما این حجم فعالیت کافی نبوده است. نکته حائز اهمیت این است که خانه هنرمندان ایران عزم خود را جزم کرده تا در عرصه‌های بین‌المللی و خارج از کشورمان نیز حضور داشته باشد.

بحث درباره کارنامه خانه هنرمندان
در نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر به غیبت « حسین پارسایی» دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر اشاره داشته و از عدم پاسخگویی وی گلایه داشتند که رجبی معمار در پاسخ گفت: آقای پارسایی شخصیت شناخته شده ای است که تاکنون فعالیت‌های درخشانی داشته اند.
وی در ادامه تاکید کرد: ظرف دو سال گذشته چند مصاحبه و نشست خبری در مجموعه خانه هنرمندان انجام گرفته  و ما به شکلی صادقانه تاکنون پاسخ گو بوده ایم. مدیریت مجموعه معتقد است نیازی به پنهانی کاری نداریم.
رجبی معمار در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در رابطه با کارنامه مدیریتی خانه هنرمندان ایران گفت: بنده نزدیک به سه دهه در جایگاه مدیریتی فرهنگی فعالیت داشته ام و تاکنون کارنامه مشخصی داشته ام. برخی افراد ادعاهایی مطرح کردند اما مساله اینجاست که همین افراد در جایگاهی قرار گرفته اند که ما بنیان گذاران آن بوده‌ایم.
وی در ادامه افزود: افرادی با تحصیلات نامربوط و بدون تخصص فرهنگی در جایگاه‌های مدیریتی قرار گرفته اند که همین اتفاق برای فرهنگ کشورمان یک مصیبت است. مجموعه خانه هنرمندان ایران با تشکیل یک جمع 5 نفره تحت عنوان شورای سیاست گذاری تشکیل شد.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با تاکید بر سابقه گران بهای شورای سیاست گذاری گفت: در جریان تشکیل  شورای سیاستگذاری این مجموعه ، آقای «فرهاد مهندس پور» نقش مهمی داشتند اما در ادامه بنا به دلایلی شخصی حاضر به حضور در شورا نشدند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با انتقاد از آمار فروش تماشاخانه ایرانشهر گفت: براساس آمار موجود افت مخاطب و کاهش فروش نداشته ایم. آمار تفکیکی تمام آثار موجود است اما این که چالش ایجاد می کند این است که تولید خبر و تدوین برنامه یک ساله در دستور کار قرار گرفت.
یکی از خبرنگاران در رابطه با عدم حضوربرخی آثار به نمایش درآمده در لیست نمایش یک ساله تماشاخانه ایرانشهر را پیش کشید و رجبی معمار در پاسخ گفت: تاکنون حتی یک نمایش هم بدون تصویب شورای سیاست گذاری خانه هنرمندان تاکنون روی صحنه نرفته است. واقعیت اینجاست که ما با ارائه لیست یک ساله ، کار خود را سخت کردیم ولی چشم انداز ما ایجاد یک واقعه هنری در تماشاخانه ایرانشهر بوده است.
وی ضمن پیش کشیدن لغو ناگهانی برخی آثار توسط عوامل خود نمایش، گفت: بعضا هنرمندان در مورد برنامه‌هایی که باید اجرا کنند کم کاری کرده اند و ناگهان یک اثر را لغو کرده اند. در این شرایط ما از روی لیست ذخیره و لیست سوم با گروه‌های تئاتری وارد تعامل شده ایم تا یک اثر روی صحنه برود؛ البته بعضا هم چند اثر تکراری بوده است.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر گفت: دلیل این که ما با مشکلات متعددی دست به گریبان هستیم این است که اسیر حواشی شده ایم. هر نمایشی که روی صحنه رفته قطعا با شورای سیاست گذاری هماهنگ شده است.
در ادامه این نشست خبری ، انتقاداتی از حضور سلبریتی‌ها مطرح شد که رجبی معمار پاسح داد: ما تلاش می کنیم در جهت توسعه فرهنگ و هنر فعالیت کنیم اما یک اثر نیازمند این است که بازیگران مشخصی داشته باشد. ما تلاش کرده‌ایم که از هنرمندان تئاتری انتخاب کنیم اما در برخی آثار از سلبریتی‌ها استفاده شده است.
گزارش : علی ودایع
 
کد مطلب: 87706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *