۰
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۷

ضرورت توجه ویژه سازمان گردشگری به منطقه 12

جلسه رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ۱۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۴ تیر ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
ضرورت توجه ویژه سازمان گردشگری به منطقه 12
جلسه رسیدگی به  مشکلات مردم منطقه ۱۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۴ تیر ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و افشین حبیب‌زاده عضو شورای  شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی‌منطقه ۱۲ و هماهنگی دستگاه‌های  اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم‌گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی‌برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
در ابتدای این نشست دبیران شورایاری مناطق به بیان مشکلات و مسائل اصلی منطقه پرداختند. معتادین متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر که به صورت علنی به توزیع مواد مخدر مشعول هستند، امنیت برخی محلات از جمله سعدی جنوبی، پامنار، درمانگاه و تردد معتادین در این محله‌ها، بافت‌های  فرسوده و ممانعت میراث فرهنگی از نوسازی برخی از منازل، تولیدی‌های  داخل مناطق شهری و منازل، رشد بازار بزرگ تهران و فرسودگی بافت‌های  قدیمی‌آن، ترافیک سنگین معابر منتهی به بازار بزرگ تهران از جمله مسائل مطرح شده از سوی دبیران شورایاری محلات منطقه ۱۲ بود.
رضایی معاون برق ناحیه شرق تهران طی در خصوص منطقه ۱۲ گفت: باتوجه به شرایط خاص منطقه ۱۲ از جمله محدوده بازار تهران سال‌های  متمادی برق رسانی به این منطقه با مشکلاتی همراه بود. نزدیک ۹۰ مگاوات در محدوده بازار بار الکتریکی وجود دارد که به اندازه یک شهر است.
وی افزود: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان جهت بهبود وضعیت برق منطقه هزینه شد که موجب افزایش کیفیت توزیع شبکه برق منطقه ۱۲ گردید. مشکلات متعددی به جهت دستکاری کنتور‌های  برق و فرسودگی شبکه‌های  داخلی برق بازار ایجاد شده که به حوزه مدیریت اداره برق ارتباطی ندارد.
در ادامه جلسه یزدانی مدیر برق منطقه خیام در تشریح وضعیت برق منطقه گفت: منطقه ۱۲ شامل ۲ منطقه برق است، یکی منطقه برق خیام که ۸ کیلومتر مربع وسعت داشته و از شمال به خیابان جمهوری، از جنوب خیابان شوش، از شرق خیابان مصطفی خمینی و از سمت غرب به  وحدت اسلامی‌منتهی می‌شود. در این محدوده ۱۵۰ هزار مشترک وجود دارد و علی رغم همه مشکلات موجود از جمله بار سنگین بازار مسئولان و کارکنان زحمتکش اداره برق با تمام توان به خدمت رسانی به مردم منطقه مشغول‌اند.
وی افزود: در سال گذشته ۳هزار جعبه انشعاب در منطقه تعویض کردیم که به نوسازی شبکه توزیع برق کمک کند، با این وجود این منطقه بسیار محروم است و وقتی برای بازدید به برخی محلات مراجعه می‌کنیم گویا از تهران خارج شده‌‌ایم.
عابد منش معاون سازمان پارک‌های  شهرداری تهران در خصوص فضای سبز منطقه ۱۲ گفت: این منطقه یکی از مناطق کم برخوردار از نظر فضای سبز است و با سرانه ۵.۹۶ متر مربع با توجه به میانگین فضای سرانه فضای سبز تهران که ۱۶.۵ متر مربع است ،رتبه ۱۸ یا ۱۹ را در بین ۲۲ منطقه دارد. در تهران ۳۵۴ محله داریم که ۳۳۶ محله دارای بوستان اند و منطقه ۱۲ نیز دارای محلات فاقد بوستان است.
کوهی مدیر اداره راه وشهرسازی منطقه گفت:‌ اختصاص بسته‌های  تشویقی جهت نوسازی بافت‌های  فرسوده و مشارکت بخش خصوصی در ساخت با کمک شهرداری منطقه ۱۲ می‌تواند به نوسازی و بهسازی این مناطق سرعت بخشد. یکی از مشکلات منطقه ۱۲ ممانعت سازمان میراث فرهنگی از افزایش محدوده بافت‌های  فرسوده است که امیدواریم با جلسات آتی با مسئولین این سازمان این مسئله حل شود.
خانم مهندس غضنفری معاون سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت:‌ ستاد ملی بازآفرینی شهر تهران راه‌اندازی شده و شهردار جدید و مدیرعامل جدید نوسازی شهرداری پیگیر احیای آن هستند، همچنین پیگیر تشکیل کارگروه منطقه۱۲ در این ستاد هستیم.
وی افزود: برای محله هرندی سند جامع اقدام تنظیم کرده‌ایم که در این سند همه نهادها و سازمان‌های  مربوط به این منطقه شرکت خواهند داشت.
غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران گفت: در منطقه ۱۲ ستاد بازآفرینی ملی داریم که مسئولیت آن با شهردار تهران است. در سطح کشور این مسئولیت به عهده فرماندار است و در خصوص استان تهران مسئولیت ستاد به عهده استاندار تهران است اما در شهر تهران استثنائا این مسئولیت به شهردار سپرده شده است.
 
وی تصریح کرد: دستگاه‌های  مختلف اجرایی تهران از جمله اداره آب و فاضلاب، برق و … از شهردار تبعیت مستقیم ندارند و قانون نیز در این زمینه حقی به شهرداری نمی‌دهد.
مهندس آرام در خصوص بازسازی ساختمان پلاسکو گفت: ۱۷ ماه از ریزش ساختمان پلاسکو گذشته است و به دلیل مشکل مالکیت ساختمان مجاور آن ساخت مجدد پلاسکو با مشکل روبرو است. مانع اصلی در مسیر مالکیت زمین مجاور و ساخت مجدد پلاسکو اداره میراث فرهنگی است که امیدواریم با تلاش مسئولان و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌این مشکل حل شود و ساخت این ساختمان آغاز شود.
دکتر مصطفی کواکبیان در پاسخ به این بخش از سخنان معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران، گفت: قطعا در این خصوص جلسه ای با رئیس اداره میراث فرهنگی برای پیگیری وضعیت ساختمان پلاسکو برگزار خواهیم کرد و در صورت لزوم این موضوع را با حضور  رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بررسی می‌کنیم.
نماینده تهران افزود: در صورتی که در محله ای یک ملک یا منزل مربوط به سازمان میراث فرهنگی است نباید یک محل را به میراث فرهنگی نسبت داد و از نوسازی یک محل به دلیل وجود یک پلاک متعلق به میراث فرهنگی جلوگیری نمود.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران،ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی‌گفت: دو محدوده تاریخی در منطقه ۱۲ وجود داردکه کاخ گلستان و اطراف آن یعنی خیابان ناصرخسرو و باب همایون یکی از آن هاست. به بهانه میراث فرهنگی در این منطقه مشکلات فراوانی ایجاد شده که لازم است به سرعت رسیدگی شود.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی و نامناسب بودن ساختمان برخی از مدارس خانواده‌ها و دانش آموزان رغبتی به آن‌ها ندارند و آسیب‌های  اجتماعی در اطراف مدارس یکی از تهدیدهای جدی برای دانش آموزان در منطقه ۱۲ است.
 مدیر اداره ورزش منطقه ۱۲ گفت: سرانه ورزش منطقه ۱۲ تهران ۲۸سانتی متر مربع است که جهت پیشگیری از آسیب‌های  اجتماعی و ایجاد اوقات فراغت سالم افزایش این سرانه موثر خواهد بود. هم‌اکنون ۵۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی در منطقه ۱۲ تهران وجود دارد.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، اسلامهشر، شمیرانات و پردیس گفت: روند انجام امور در منطقه ۱۲ روان نیست و قرار گیری ساختمان مجلس شورای در این منطقه نیز خود یکی از موانع سرعت گرفتن کارها در این منطقه است. ما از ابتدا مخالف انتقال مجلس به این منطقه بودیم و این انتقال از نظر ما غیر ضروری بود.
این نماینده مجلس افزود: توسعه مجلس شورای اسلامی‌همچنان ادامه دارد و این توسعه تخریب‌هایی از جمله باغ پشت مدرسه مطهری که یک باغ قدیمی‌بود را در پی داشت. مردم از این چندگانگی گلایه دارند و اینکه مردم اجازه ساخت بیش از ۳طبقه ندارند اما مجلس ساختمان ۱۲ طبقه شیشه ای در همان محدوده می‌سازد قابل قبول نیست.
محجوب خاطر نشان کرد: عمده کارگاه‌های  بازار تهران در اختیار اتباع بیگانه است و برخی از این اتباع به دلیل نداشتن محل خواب به صورت مستخدم در املاک مربوط به کارگاه‌های  بازار مستقر می‌شوند.
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس گفت: موضوع ساختمان مجلس که بیش از تراکم مجاز منطقه است مورد اعتراض مردم است و چگونگی ساخت این ساختمان و همچنین روند اخذ مجوز برای آن باید مشخص شود.
مهندس افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در خصوص ساختمان مجلس شورای اسلامی‌گفت: یکی از موضوعات مورد اعتراض برخی اعضای شورای شهر و مردم منطقه ساختمان مجلس در منطقه ۱۲ است که در این خصوص آقای لاریجانی صراحتا گفتند با شهردار قبل توافق کرده ایم و مجوز داریم، البته ما تا کنون توافقنامه یا مجوزی در این زمینه ندیده‌ایم.
در پایان دکتر کواکبیان طی سخنانی گفت: با توجه به صحبت‌های  مردم و دبیران شورایاری مشکل معتادین متجاهر در این منطقه جدی است و راه‌اندازی کمپ دوم ۱۰هزار نفری جهت جمع آوری این افراد باید با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: یکی از منابع مهم گردشگری و تاریخی تهران منطقه ۱۲ است که با توجه بیشتر به این مناطق می‌توانیم این منطقه را به یکی از قطب‌های  گردشگری تهران تبدیل کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: مسئولین اجرایی ما از تیم ملی الگو بگیرند، مسئولین باید در جنگ اقتصادی پای کار باشند، تیمی‌عمل کنند و کارها را دسته جمعی و با مشارکت انجام دهند و در این جنگ به جنگنده‌های  خودی  توهین نکنند و همه در کنار هم در مقابل دشمن قرار بگیرند.
 
 
کد مطلب: 89429
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *