۰
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
انتقاد فریادشیران از عملکرد شرکت ملی نفت در قبال باشگاه نفت

نفت تهران را نه واگذار می کنند، نه اداره می کنند

باشگاه های نفتی کشور حال روز خوبی ندارند. در بین این باشگاه ها نفت تهران در شرایط به مراتب بحرانی تری قرار دارد. نفت تهران که امسال به لیگ دسته اول سقوط کرده است، امروز بدون مالک رها شده است.
نفت تهران را نه واگذار می کنند، نه اداره می کنند
باشگاه های نفتی کشور حال روز خوبی ندارند. در بین این باشگاه ها نفت تهران در شرایط به مراتب بحرانی تری قرار دارد. نفت تهران که امسال به لیگ دسته اول سقوط کرده است، امروز بدون مالک رها شده است.
ناصر فریادشیران سرمربی اسبق این تیم در مورد شرایط این باشگاه به "مردم سالاری آنلاین" می گوید: " مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته قوانینی را به تصویب رسانده است که  بر مبنای آن وابستگی مالی باشگاه های فوتبال از دولت از بین برود. این در حالی است که اکثر باشگاه های فوتبال در ایران دولتی هستند و از بودجه های دولتی استفاده می کنند مثل پیکان، سپاهان، ذوب آهن ، استقلال و پرسپولیس. پرسش این است که کدام یک از این تیم ها وابستگی خویش به بودجه دولتی را از بین برده اند که توقع دارند باشگاه های نفتی مثل نفت تهران بودجه خویش را از وزارت نفت تامین نکنند؟"
فریادشیران در ادامه با اشاره به نظرات مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر حمایت از ورزش همگانی به جای ورزش حرفه ای گفت: " آقای کاردر که خود بازنشسته هستند، متاسفانه به صورت کاملا سلیقه ای با اختصاص بودجه باشگاه نفت مخالفت می کند و حتی مانع از اجرای الزامات AFC  در مورد این باشگاه شده اند. در حالی که تیم های زیر نظر وزارت صنعت در حال سامان دادن به شرایط خویش از طریق ایجاد یک اتحادیه برای خود هستند و آقای دادکان به عنوان مشاور عالی وزیر صنعت مسئولیت آن را برعهده گرفته اند، در وزارت نفت حکم قتل باشگاه نفت صادر شده است."
وی در ادامه در خصوص وضعیت واگذاری باشگاه نفت تهران به بخش خصوصی گفت: " بعد از مخالفت های عمومی با انتقال باشگاه به انزلی، تیم به شرکت بهنام پیشرو کیش واگذار شد. این واگذاری البته به اسم انجام شد. اما متاسفانه به دلیل حضور افرادی در مجمع باشگاه و کمیته واگذاری مثل آقای هندی، مشاور حقوقی وزیر و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت که فاقد تجربه ودانش کافی در فوتبال هستند و همچنین چند نفری که حتی به شرکت نفت هیچ ارتباطی ندارند،باشگاه علی رغم هزینه هایی خوبی که بهنام پیشرو کیش کرده بود، از این شرکت پس گرفته شد. در مرحله بعد مجوز انتقال مالکیت تیم به مالک یک کارواش صادر شد و بعد با ورود بازرسی وزارت نفت،باشگاه از او پس گرفته شد. در مرحله بعد با پرداخت ده درصد هزینه ها، باشگاه به شرکت تهران کار رسا واگذار شد. البته بازهم باشگاه به نام این شرکت نشد. علی رغم اخذ همه تاییدیه ها از جمله  تایید آقای گل محمدی مدیرکل تربیت بندی استان تهران و ناظر کمیسیون ماده ۵  باشگاه بازهم به بخش خصوصی انتقال نیافت. این در حالی است که در دورانِ شرکت تهران کاررسا، در هشت هفته اول تیم خوب نتیجه گرفته و نباخته بود. متاسفانه به دلیل اهمال در انتقال رسمی، شرکت کاررسا هم به بازیکنان پرداختی نداشت. در نهایت هم تیم سقوط کرد."
وی افزود:" در مدت اخیر هیچ کس پیگیر باشگاه نبوده است. در مدت اخیر ما برای پیگیری وضعیت باشگاه با دکتر فرید موسوی  سخنگوی فراکسیون ورزش داشته ایم.  نکته جالب اینکه آقای وزیر در ملاقات با آقای موسوی به ایشان گفته اند که اصلا باشگاه نفت تهران به بخش خصوصی واگذار شده است. این نشان می دهد که زیر مجموعه وزیر و به خصوص  آقای کاردر اطلاعات غلط به آقای وزیر می دهند."
فریادشیران در مورد وضعیت کنونی نفت تهران گفت :" الان در شرایطی  که بزودی مسابقات تیم های پایه آغاز می شود، هنوز تکلیف مالکیت، سرمربی و آکادمی نفت مشخص نشده است. همه تیم ها سه ماه تمرین کرده اند، بازیکنانشان را جذب کرده اند اما باشگاه نفت در سردرگمی به سر می برد. این در حالی است که نفت تهران یکی از باشگاه های ریشه دار تهران است که بازیکنانی نظیر بیرانوند، وحید امیری و پورعلی گنجی را همین الان به تیم ملی داده است."
وی در ادامه  با اشاره به بدهی ۴۰ میلیاردی باشگاه نفت تهران گفت:" ندانم کاری آقایان در شرکت ملی نفت تهران باعث شده از دوره آقایان منصوریان، دایی، درخشان،علی کریمی وافاضلی این باشگاه با ۶۰ سال سابقه زیر بار ۴۰ میلیارد تومان بدهی باشد و هیچکس زیر بار مسئولیت آن نمی رود. واقعا نهادهای نظراتی مثل سازمان بازرسی کشور چرا به این امور نظارت نمی کنند؟ چه کسی باید بدهی های این باشگاه را بدهد؟ چرا مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان مالک قانونی این باشگاه به وظیفه قانونی خود عمل نمی کند؟!
وی تصریح کرد : شرکت نفت با وجود نهادهایی نظیر شورای شهر، فرمانداری  جرات چنین رفتاری با سایر باشگاه های نفتی در شهرستان ها را ندارد. تا کنون سه مالک برای خرید باشگاه پا پیش گذاشته اند اما شرکت نفت نه تیم را واگذار می کند و نه آن را  اداره می کند. در حال حاضر ۳۰۰ نفر از باشگاه نفت شاکی هستند. آن ها تا امروز سکوت کرده اند و منتظر تصمیم گیری شرکت ملی نفت هستتد. با سقوط باشگاه به لیگ یک منع قانونی برای اداره باشگاه نفت تهران توسط شرکت ملی نفت هم برداشته شده است."
 
کد مطلب: 89820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *