۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶

مردم این استان امنیت روانی ندارند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی طی سال‌های 94 و 95 در سطح استان نشان می‌دهد که 54 درصد از زنجانی‌ها اضطراب و استرس دارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی طی سال‌های 94 و 95 در سطح استان نشان می‌دهد که 54 درصد از زنجانی‌ها اضطراب و استرس دارند.
به گزارش ایسنا، مسیح‌الله سلطانی صبح امروز در همایش دختران، حمایت‌های روانی - اجتماعی، توسعه پایدار با تاکید بر این‌که برای برخورداری از جامعه سالم، امنیت باید درون خانواده و جامعه شکل بگیرد، اظهار کرد: فرزندان و دختران ما باید در جامعه احساس امنیت داشته باشند تا مراحل رشد، شکوفایی و تاثیرگذاری خود را در بطن جامعه طی کنند. ولی متاسفانه داده‌های حاصل از بررسی‌های پیرامون موضوع امنیت روانی نشان می‌دهد که سطح اضطراب و استرس در استان زنجان بالا است و امنیت روانی لازم را نداریم.
این مسئول ادامه داد: باید برای کاهش این میزان از استرس و اضطراب برنامه‌های کاربردی از جمله نشست‌های چهره به چهره تدوین کنیم. این در حالی است که جایگاه دختران در جامعه اسلامی، جایگاه ویژه و تعریف شده‌ای است و برای جامعه با نشاط و پویا، شاخص‌های مختلفی تعریف می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود مادرانی که از امنیت روانی لازم برخوردار باشند، اشاره کرد.
وی با تاکید بر این‌که اگر بخواهیم خانواده‌های سالمی داشته باشیم، باید دختران سالمی پرورش دهیم، افزود: برای شکوفایی جامعه سالم بسترهایی لازم است که این بستر را خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد جامعه فراهم می‌کند. همچنین برای رسیدن به این بستر، آموزش نیز یکی از اهرم‌های اصلی است و نقش اساسی را ایفا می‌کند. در این راستا، دستگاه‌های دولتی هدف‌گذاری‌های متعددی دارند اما مشارکت خانواده‌ها نیز خیلی اهمیت دارد و ضروری به نظر می‌رسد که خانواده‌ها نقش پررنگ آموزش در شکل‌گیری امنیت روانی را مد نظر قرار دهند.
سلطانی با شاره به این‌که خوشبختانه امروز شاهد توسعه و تقویت جایگاه زنان در جامعه به عنوان نیمی از افراد جامعه هستیم، تصریح کرد: امروز در بخش‌های مختلف جامعه با عدالت نسبی جنسیتی مواجه هستیم و حداقل در بحث تحصیل و دانش‌آموزی، فرصت‌های برابر به دختران داده می‌شود، ولی برای رسیدن به توسعه پایدار باید از ظرفیت زنان و دختران نیز بهره‌بگیریم؛ در واقع دختران باید با نقش‌آفرینی جدی در سطح جامعه حضور بیابند و برای رسیدن به جامعه سالم با امنیت روانی، باید جایگاه‌های تعریف شده‌ای داشته باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به این‌که متاسفانه امروزه بنا به دلایلی شاهد به هم‌ریختگی جایگاه‌ها هستیم و مدیریت خانواده‌ها روی فرزندانشان کمرنگ شده است، گفت: متاسفانه تاثیرگذاری فضای مجازی روی فرزندان‌ خیلی زیاد شده است و خانواده‌ها و آموزش و پرورش را کنار می‌زند. چنین چیزی می‌تواند می‌تواند نقطه آسیب به شمار آید و برای جلوگیری از این آسیب‌ها، باید برنامه‌های خوب و تاثیرگذار تدوین شود؛ در واقع 25 درصد از جامعه را دختران تشکیل می‌دهند و باید به اندازه این میزان بتوانیم دختران را توانمند کرده و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم. تحقق این امر همدلی و هم‌افزایی سمن‌ها و دستگاه‌ها و مشارکت خانواده‌ها را می‌طلبد.
کد مطلب: 91082
برچسب ها: زنجان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *