۰
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۴
استاندار زنجان:

باید از پویش‌های مردمی استفاده کرد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان در بحث پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرده است، گفت: نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی در عرصه پیشگیری و مبارزه با کرونا انکارناپذیر بوده و باید از ظرفیت آنان در بحران‌های مختلف استفاده کرد.
باید از پویش‌های مردمی استفاده کرد
 استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان در بحث پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرده است، گفت: نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی در عرصه پیشگیری و مبارزه با کرونا انکارناپذیر بوده و باید از ظرفیت آنان در بحران‌های مختلف استفاده کرد.
فتح‌اله حقیقی روز سه شنبه در سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین‌المللی سمن‌ها و خیریه‌ها (آیین محبت) استان در پیامی افزود: خیرین، سمن‌ها و پویش‌های مردمی، بازوان توانمند مدیریت در امر تصمیم‌سازی، و کمک به تصمیم‌گیری هستند و هرچقدر برنامه‌ریزی هوشمند، هدفمند و موثر داشته باشیم، می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت عظیم بهتر در گستره استان و کشور استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه امروز شاهد بیماری‌های غیر واگیر مهلک در همه جوامع هستیم که با تغییر رفتار اجتماعی می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد، اظهار داشت: سمن‌ها و پویش‌های مردمی می‌توانند نقش موثری در زمینه پیشگیری داشته باشند، بطور مثال مردم را در استفاده کمتر از نمک، شکر و روغن ترغیب کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه استان، در بحث پیشگیری و مبارزه با کرونا بسیار موفق عمل کرده است ادامه داد: در این راستا، نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی انکارناپذیر بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سمن‌ها و پویش‌های مردمی، می‌توان بحران‌هایی که به وجود می‌آید را بهتر، راحت‌تر و بهینه‌تر کنترل کرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: هشت هزار سمن و پویش‌های مردمی تحت عنوان همیاران سلامت در گستره استان از روستاها تا شهرها به دستگاه‌های بهداشتی و درمانی کمک می‌کنند و به واسطه آنان موفق به کنترل و مهار پیک بیماری کرونا شدیم.
رییس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز نیز در پیامی در رابطه با معنای سنتی انسان گفت: انسان در معنای سنتی کسی است که حتی مورچه کوچک روی زمین را با بزرگی نگاه می‌کند و همه موجودات را دوست دارد، این افراد فداکار، خیرخواه، همدل، وفادار و صادق هستند.
 پرفسور رمضان کرکماز، اضافه کرد: به گفته چنگیز آیتماتوف (نویسنده مشهور قزاقستان) در یک مقاله، "سخت‌ترین چیز در این جهان انسان ماندن است"، در واقع این جمله در عصر ما بسیار قابل درک‌تر است، زیرا در عصر کنونی ماده به ارزش خدایی رسیده ولی جنبه انسانی نزول پیدا کرده است و قدرت‌های جهانی می‌خواهند کنترل و هدایت انسان‌ها را همانند ربات‌ها به دست گیرند.
وی با بیان اینکه انسان‌های ربات‌نما مانند ضد انسان‌هایی شده‌اند که احساسات و وجدان خود را فلج و به ماشین تبدیل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این منظر بزرگ‌ترین دشمن قدرت‌های جهانی که علم جهان را در دست دارند و مدیریت می‌کنند، افراد و جوامعی با وجدان پاک، عقل سلیم و دارای ارزش‌ها هستند.
گفتنی است سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین‌المللی سمن‌ها و خیریه‌ها (آیین محبت) به صورت مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار ‌شد.
کد مطلب: 149985
برچسب ها: زنجان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *