۰
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
کواکبیان در نشست مردمی بررسی مشکلات مردم منطقه 4 تهران:

امیدوارم بسته جدید سیاست‌های ارزی و اقتصادی اشتباهات قبلی دولتمردان را جبران کند

آسیب‌های اجتماعی به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه در منطقه 4 حتما باید پیگیری جدی شود
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۴ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷، در مسجد احمدیه منطقه ۴ تهران با حضور جمع کثیری از مردم و آیت‌الله جلالی خمینی، شهردار و دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، دکتر عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب، سید فرید موسوی، محمد رضا بادامچی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
امیدوارم بسته جدید سیاست‌های ارزی و اقتصادی اشتباهات قبلی دولتمردان را جبران کند
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۴ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷، در مسجد احمدیه منطقه ۴ تهران با حضور جمع کثیری از مردم و آیت‌الله جلالی خمینی، شهردار و دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، دکتر عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب، سید فرید موسوی، محمد رضا بادامچی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۴ تهران پرداختند.
عدم تخصیص بودجه مناسب برای مسائل فرهنگی، عدم امتداد خط ۲ مترو تهران، دکل‌های برق فشارقوی در نواحی ۶، ۷ و ۹، عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های جنگلی منطقه، لزوم تکمیل پروژه فاضلاب منطقه ۴ با ۸۰ درصد پیشرفت کنونی، عدم برخورداری منطقه ۴ از پردیس سینمایی و سالن همایش، نارضایتی مردم از عملکرد دفاتر خدمات الکترونیکی، عدم تکمیل زیرگذر شهید باقری، مشکلات ناشی از عبور اتوبان همت از منطقه ۴ و تقسیم این منطقه به دوبخش، نیاز به کلانتری در قسمت جنوبی منطقه ۴ از جمله مسائل مطرح شده توسط دبیران شورایاری و شهروندان منطقه ۴ بود.
در ادامه محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در بین مردم و شنیدن مشکلاتشان از برکات این جلسات است که تلاش می‌کنیم با توجه به مسائل مطرح شده چاره اندیشی کنیم. مشکلات مطرح شده در این نشست در فرمانداری تهران بررسی خواهد شد و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.
سید فرید موسوی دیگر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: در ۴۰ سال انقلاب شرایط به مراتب سخت تری از آن چه امروز پیش آمده را پشت سر گذاشته ایم، اما امروز خودمان در حال گستراندن یاس و نا امیدی در جامعه هستیم. وجود تحریم‌ها و اقدامات ظالمانه آمریکا را انکار نمی‌کنیم، اما در سال ۹۲ وضعیت به مراتب بدتر از امروز بود.
وی افزود: مردم ما مسائل بسیار پیچیده تری را پشت سر گذاشتند، اما امروز احساس می‌کنند ما مسئولین با مردم صادق نیستیم. برای ایجاد فضای عدم اعتماد بین مردم و مسئولین میلیون‌ها دلار از آن سوی مرزها هزینه شده و فضایی ایجاد شده که همه دزد هستند و رانتخوار و هیچ کسی سالم نیست.
موسوی خاطرنشان کرد: سودجویانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفتند و کالایی وارد نکردند و یا این ارز را در جایی به جز نیازهای اساسی مردم هزینه کردند باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشند. بسیاری از ما فراموش کرده‌ایم که انتخابات تمام شده و به جای وحدت و همدلی دولت را تخریب کردیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن به دنبال شکسته شدن دیوار اعتماد بین مردم و مسئولین و نا امید کردن مردم است. مدیران ما باید امروز چندبرابر گذشته فعالیت کنند و مردم باید بدانند قطعا نمایندگان مردم در مجلس، دستگاه‌های دولتی و اعضای شورای شهر با تمام توان در تلاش هستند تا مشکلات مردم حل شود.
در ادامه این نشست علیرضا محجوب نماینده مجلس گفت: در دومحله شمیران نو و خاک سفید آسیب‌های اجتماعی مهمترین مسئله موجود است. علاوه بر مشکلات اقتصادی و شهری نیازمند توجه ویژه به مسائل اجتماعی در این منطقه هستیم.
وی افزود:‌ انتخابات شورایاری‌ها نزدیک است و به دنبال یافتن راهکار قانونی برای برگزاری این رویداد هستیم. البته در مجلس شورای اسلامی اقداماتی در راستای قانونی کردن این انتخابات انجام دادیم که با مخالفت ریاست مجلس وبرخی نمایندگان سایر شهرستان‌ها از دستور خارج شد.
نماینده مردم تهران گفت:‌ شورایاری‌ها که همان شورای محلات هستند بر طبق قانون اساسی رکن اصلی شوراهای شهر هستند و با بازدیدهای محله به محله ای که داشتیم شاهد زحمات و تلاش‌های شورایاری‌ها در راستای شناسایی و رفع مشکلات مردم محلات هستیم. قطعا قانونی کردن این رکن رکین شورای شهر حداقل تقدیر از این زحمات و کمک به روند بهبود رسیدگی به خدمات شهری و رفع مشکلات در دراز مدت خواهد بود.
فرماندار تهران در نشست عمومی بررسي مشكلات اهالی منطقه ۴ تهران ضمن اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و بهایی که مردم برای استقلال کشور دادند، افزود: مردم منطقه ۴ تهران نیز 2400 شهید برای پیروزی انقلاب اسلامی هدیه دادند.
وی افزود: بعد ازگذشت  ۴۰ سال از  پیروزی انقلاب اسلامی،  محاصره و تحریم‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و موفقیت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم، ارتقای ظرفیت در زمینه‌های علوم پزشکی، تسهیلات دانشجویی و غیره بدست آوردیم و حال نیز باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات پیش رو را حل کنیم.
معاون استاندار تهران ضمن اشاره به اختلاف افکنی دشمن افزود: این اختلافات برای دشمن سودهایی به دنبال دارد از این رو ما باید زیرکانه عمل کنیم و از تفرقه بپرهیزیم. امروزه پایداری و استقامت مردم به جایی رسیده که آمریکا یک طرفه خواهان مذاکره با ماست که البته باید اثبات کند با چه ابزاری صداقت خود را می‌خواهد نشان دهد.
وی ادامه داد: امروز ایران به قدرتی تبدیل شده که بخش  اعظمی از کشورهایی که یکپارچه علیه ما بودند از ما حمایت می‌کنند.
فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی ویژگی‌های منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: منطقه ۴ یکی از بهترین مناطق تهران است که به صورت میانگین ۳۴ متر مربع فضای سبز دارد این در حالی است که میانگین فضای سبز در تهران ۱۶ متر است، همچنین دراین منطقه زیر ۱۷هکتار بافت فرسوده وجود دارد این در حالی است که در کل شهر تهران  ۳۸۰۰ هکتار بافت فرسوده موجود است.
فرهادی به ظرفیت بالای شورایاری‌های این منطقه با ۲۰ محله اشاره کرد و گفت: از ظرفیت این شورایاری‌ها باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی،مسایل محیط زیستی و ارتباط بین محلات بهره گرفت.
فرماندار تهران افزود: ۵ کلانتری در این منطقه وجود دارد ولی هنوز این ظرفیت وجود داردکه چند کلانتری دیگر برای بهبود وضعیت امنیتی افزوده شود و اگر دو هزار متر به این امر اختصاص یابد دو کلانتری به مجموع پنج کلانتری افزوده می‌شود.
فرهادی همچنین به لزوم رفع مشکلات بهداشتی شهروندان این منطقه تاکید کرد و گفت: سه بیمارستان فوق تخصصی در حال احداث است که یکی در غرب تهران در مرحله سفت‌کاری است و دیگری در شهر آفتاب و مورد سوم در شرق تهران در منطقه ۴ که ۷ هکتار زمین نیاز دارد ولی ۴ هکتار آن تامین شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی با ایجاد سه بیمارستان فوق تخصصی در تهران تکمیل خواهد شد.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: بیش از ۲۷ مشکل مطرح شد، در جلسه آتی که در فرمانداری تهران با حضور فرماندار محترم، معاونین ایشان و همچنین مسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تک تک این مشکلات بررسی شده و برای رفع آن‌ها چاره اندیشی خواهد شد.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت:‌ مهم ترین مشکلی که در این جلسه مطرح شد مربوط به مسئله مهاجرت‌پذیری منطقه ۴ تهران است. در علوم اجتماعی رابطه وسیعی بین پدیده مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد. در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم راه و شهرسازی سوال کردم که برای موضوع مهاجرت در تهران چه کرده‌اید؟
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت لایحه جامع مدیریت شهری را به مجلس ارايه نمی‌کند و اخیرا از طریق شورای عالی استان‌ها در حال اقدام در این زمینه هستیم چرا که طبق قانون اساسی ارائه لایحه جامع مدیریت شهری که موجب هماهنگی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی خواهد شد قابل انجام است.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: به برجام افتخار می‌کنیم و هرگز از آن پشیمان نیستیم، برجام آن قدر خوب است که ترامپ از آن عصبانی است. مقام معظم رهبری همچنان تاکید دارند براساس برجام پیش برویم وگرنه می‌توانند دستور بدهند برجام لغو شود.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت:FATF یک پیمان اقتصادی بین بانک‌ها است که مواردی را برای بانک‌هایی که قصد فعالیت در چارچوب آن دارند مشخص کرده و اگر بر اساس آنها حرکت نکنند با آن‌ها همکاری نمی‌کنند.
مقام معظم رهبری در این خصوص فرمایشی داشتند که ما هم گفتیم تابع آن هستیم. البته اخیرا شنیده ایم اجازه ای به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اعطا شده که به دلیل وجود تحریم‌ها اقدامات جدیدی انجام دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برخی اشتباهات در سیاست‌های دولت و بانک مرکزی وجود داشت که دلیل ارائه بسته جدید ارزی بانک مرکزی نیز همین موضوع است. بنده ۶ ماه پیش در مجلس گفتم آقای رئیس جمهور عربستان ۴۰ سال است ارزش پولش تغییر چندانی نکرده و بعد از آن هم نسبت به نرخ دستوری ارز اعتراض کردیم.
وی خاطرنشان کرد: از بسته جدید ارزی دولت استقبال می‌کنیم و امیدواریم مردم بتوانند با آرامش خاطر نیاز‌های واقعی ارزی خود را تامین نمایند. ارز دولتی نیز باید به کالاهای اساسی اختصاص یابد که همین طور نیز خواهد بود.
دکتر کواکبیان در خصوص سوال از رئیس‌جمهور گفت: کسانی که سردمدار جمع آوری امضا برای سوال از رئيس جمهور هستند همان کسانی هستند که پرچم آمریکا را در مجلس به آتش کشیدند و همان کسانی هستند که برجام را به آتش کشیدند. مشخصا این افراد درد مردم را ندارند، بلکه به دنبال مسائل جناحی و سیاسی هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از همین مسجد احمدیه به آقای ترامپ پیام می‌دهیم: ما دوست داریم با هم مذاکره کنیم اما دو شرط داریم، یک اینکه تحریم‌ها را بردارید و دوم بازگشت به برجام است. شما یک توافق بین‌المللی را نقض کرده و ما را به مذاکره دعوت می‌کنید که این یک اقدام نمایشی است.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: بنده همواره موافق مذاکره با آمریکا بوده ام، اما با این موجود نابخرد که اقدامات مخربی داشته مذاکره در این شرایط معنایی نخواهد داشت. ما همواره در تاریخ اهل مذاکره بودیم و برجام نیز حاصل مذاکرات طولانی و سختی بود که توسط ترامپ نادیده گرفته شد.
وی تصریح کرد: بیش از یک سال است که این جلسات آغاز شده و مشکلات بسیاری در آنها مطرح شده و بسیاری از مشکلات نیز حل شده است که گزارش آن را به مردم ارائه خواهیم کرد.
در پایان این نشست به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران حاضر در این جلسه تقدیر شد.
شایان ذکر است آیت الله جلالی خمینی امام جماعت مسجد احمدیه با بیان خاطراتی از امام خمینی برجنبه ساده زیستی مسوولان و حضور مستمر در میان مردم برای شنیدن دردهای اقشار مختلف تاکید کرد و با چندین دعا این نشست مردمی را به پایان برد.
 
کد مطلب: 91958
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *