۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵

درگیری شدید نیروهای امنیتی ترکیه با تظاهر کنندگان کرد

صلاح الدین دمیرتاش ' رهبر حزب حركت صلح و دمكراسی در پی درگیری روز گذشته بین تظاهركنندگان و نیروهای پلیس گفت : در این درگیری ها بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و ده ها نفر دستگیر شدند.
به نقل از ایسنا: در تظاهرات روز گذشته مردم در شهر كردنشین دیاربكر تركیه خانم ' پروین بولدان' نماینده مردم آغری از حزب ' حركت صلح و دمكراسی زخمی و برای مداوا به بیمارستان دیاربكر منتقل شد.

وی امروز از دیاربكر برای مداوا به بیمارستانی در استانبول منتقل خواهد شد.

' صلاح الدین دمیرتاش ' رهبر حزب حركت صلح و دمكراسی در پی درگیری روز گذشته بین تظاهركنندگان و نیروهای پلیس گفت : در این درگیری ها بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و ده ها نفر دستگیر شدند.

درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفین كرد در شهر دیاربكر بعد از آن آغاز شد كه مخالفان كرد بر گردهمایی در این شهر كه با مخالفت استانداری مواجه شده بود، اصرار كردند.

به گزارش رسانه های تركیه در پی ممانعت پلیس از گردهمایی اعضای حزب ' حركت صلح و دمكراسی' و اصرار آنان برای انجام تظاهرات درگیری بین طرفین آغاز شد.

پلیس دیاربكر علیه تجمع كنندگان از گاز اشك آور استفاده كرد و تجمع كنندگان نیز با كندن سنگهای پیاده روها و استفاده از چوب با پلیس درگیر شدند.

هنوز آمار رسمی از تعداد زخمی ها و نیز دستگیرشدگان منتشر نشده است.

دمیرتاش گفت: در اعتراض به اقدام خشونت آمیز پلیس دیاربكر نمایندگان حزب ' حركت صلح و دمكراسی' و صدها نفر از مخالفین كرد شب گذشته را در پاركی در شهر دیاربكر به صبح رساندند و امروز پس از قرائت بیانیه ای مطبوعاتی به تحصن خود پایان خواهند داد.

دمیرتاش ،' رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه را متهم كرد كه دستور ممانعت از تجمع روز گذشته در دیاربكر را صادر كرده است.

حزب حركت ' صلح و دمكراسی' با ۳۰ نماینده از مناطق كردنشین تركیه از سوی برخی گروهها در تركیه به عنوان شاخه سیاسی پ.ك.ك ارزیابی می شود.

این حزب روز گذشته خواهان برگزاری یك تجمع در شهر دیاربكر شده بود و استانداری دیاربكر با این تجمع مخالفت كرد ولی اصرار مسوولان این حزب در برگزاری این تجمع موجب درگیری گسترده بین مخالفین كرد و نیروهای پلیس شد.
کد مطلب: 92
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *