۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳

ساماندهی زنان دستفروش در قالب تعاونی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساماندهی زنان دستفروش سر چهارراه ها را ضروری دانست و از تشکیل تعاونی برای این امر خبر داد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساماندهی زنان دستفروش سر چهارراه ها را ضروری دانست و از تشکیل تعاونی برای این امر خبر داد.
«حمید کلانتری» امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست خبری توضیح داد: قصد داریم برای این بانوان تعاونی ایجاد کنیم تا فعالیت منسجم تری در عرصه اقتصادی داشته باشند.
کلانتری افزود: متاسفانه بسیاری از بانوان نمی توانند از رشته تحصیلی خود برای یافتن کسب و کار و شغل مناسب استفاده کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل زنان برای حضور در مشاغل مختلف این است که آنها باید ساعت های متمادی را صرف تربیت فرزندان و رسیدگی به امور منزل کنند. به همین دلیل اگر زنان در تعاونی ها مشغول به فعالیت شوند می توانند در هر 2 بخش خانه و فعالیت اجتماعی حضور موفق تری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، راه اندازی بخش تعاونی اقتصاد در سیزدهم شهریور 1370 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون با هدف اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشکیل شد.
رییس اتاق تعاون ایران بیست و دوم خردادماه امسال گفت: نزدیک به 17 میلیون نفر در تعاونی ها عضوند که اگر تعاونی های سهام عدالت حفظ شود و مجلس در این زمینه یاری کند این رقم به بیش از 50 میلیون نفر می رسد.
بیش از 43 درصد از مجموع 198 هزار تعاونی ثبت شده در کشور غیر فعال است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیست و پنجم مردادماه امسال در نخستین همایش نقش تعاونی ها و دهیاری در توسعه اقتصادی گفت: با اینکه تعاونی ها نقش بالایی در اشتغالزایی بخش شهری و روستایی برعهده دارند اما برخی بی تفاوتی نسبت به آنها، سبب مهاجرت روستاییان شده است.
«انوشیروان محسنی بندپی» افزود: اگر تا پایان سال از توان 19 هزار دهیاری و همین تعداد تعاونی استفاده کنیم، بخش عمده ای از مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش می یابد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، بیست و یکم شهریورماه پارسال در گفت و گو با ایرنا از تشکیل 2هزار و 480 شرکت تعاونی بانوان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: در این تعاونی ها برای 29هزار و 870 نفر اشتغالزایی شد و 21هزار و 137نفر عضو دارند.
 
کد مطلب: 93227
برچسب ها: دستفروش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *