۰
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲

بزرگداشت نیما یوشیج در تولد ۱۲۱ سالگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری نکوداشت نیما یوشیج به مناسبت سالگرد صدوبیست‌ویکمین سالگرد تولد پدر شعر نو ایران خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری نکوداشت نیما یوشیج به مناسبت سالگرد صدوبیست‌ویکمین سالگرد تولد پدر شعر نو ایران خبر داد.
به گزارش ایسنا، سیف الله فرزانه به حضور شاعران، نویسندگان و استادانی که در زمینه نیماشناسی و آیین‌های مازنی فعالیت دارند در جشنواره «داروک» که در ۱۸ آبان‌ماه در خانه نیما در روستای یوش برگزار می‌شود افزود: نیما به عنوان یکی از مفاخر ملی و جهانی، ظرفیت مهم فرهنگی در حوزه گردشگری شهرستان نور به شمار می‌آید.
او با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره‌های ادبی از جمله فعالیت‌های گردشگری فرهنگی است، تصریح کرد: در این نوع از گردشگری، انگیزه محوری گردشگران بازدید از مکان‌ها و آثاری است که به زندگی و کار شاعران، ادیبان، نویسندگان یا هنرمندان مرتبط است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: گردشگری ادبی که در واقع زیرشاخه گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، ضمن ایجاد فضای مفرح برای گردشگران، اطلاعات و دانش زیادی نیز در زمینه تاریخ، فرهنگ، ادب و هنر کشور در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
او گفت: مقبره‌ها و آرامگاه‌های فراوانی در سرتاسر مازندران وجود دارد که هر کدام به تنهایی می‌تواند به قطب گردشگری فرهنگی در کشور تبدیل شود.
فرزانه با بیان این‌که به جرات می‌توان گفت گردشگری ادبی می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد  و در مقابل کمترین تعارض را با محیط اطراف خودش ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد:گردشگری ادبی از یک طرف درآمد سرشاری برای اقتصاد محلی و از طرف دیگر نقش بسزایی در اقتصاد کلان گردشگری کشور دارد و از آن می‌توان برای شناساندن و حفظ آثار ادبی و نوشته‌های به‌جامانده از تاریخ  پرافتخار کشور استفاده کرد.
او با بیان این‌که برای شکل‌گیری و رونق انواع مختلف گردشگری در مازندران به عزم جدی استانی نیازمندیم افزود: گردشگری صنعتی است که توسعه آن منوط به توسعه خدمات و امکانات در استان و اطلاع‌رسانی در خصوص آن است.
نکوداشت مردمی نیما به مناسبت یکصدوبیست‌ویکمین سالگرد تولد پدر شعر نو ایران روز جمعه ۱۸ آبان‌ماه سال جاری در خانه نیما در روستای  یوش برگزار می‌شود.
کد مطلب: 96957
برچسب ها: نیما یوشیج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *