۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۵

نامه اعتراضی کارگردان نمایش «قصه‌های از نظر سیاسی بی‌ضرر» به خانه تئاتر

نامه اعتراضی کارگردان نمایش «قصه‌های از نظر سیاسی بی‌ضرر» به خانه تئاتر
«رضا حامدی‌خواه» کارگردان تئاتر در نامه‌ای اعتراضی به هیئت‌مدیره خانه تئاتر از لغو تمرین‌های نمایش «قصه‌های از نظر سیاسی بی‌ضرر» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رضا حامدی خواه که قرار بود این روزها نمایش «قصه های از نظر سیاسی بی ضرر» را در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه داشته باشد، در نامه ای اعتراضی به هیئت مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر از لغو تمرین های این نمایش تا زمان پاسخ روشن مسئولان و عقد قرارداد تیپ خبر داد. متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری فریادگر قرار گرفته است به شرح زیر است:
به نام خدا
هیئت مدیره و مدیر عامل محترم خانه تئاتر
با ادب و احترام
همانگونه که مستحضرید پیگیری های رنج آور قرارداد و اجرای نمایش « قصه های از نظر سیاسی بی ضرر » که برای اولین بار در طول حیات بیست و چند ساله گروه تئاتر صبا رخ داده است، شیرینی تئاتر را به کام ما تلخ کرده و نامه های ما تنها پاسخ های شفاهی در پی داشته که از عجایب و نوآوری های مرکز و شورای حمایت! است. آخرین درخواست گروهی ما تاکنون – سه روز مانده به اجرا - بی پاسخ مانده و این در حالی است که وعده قرارداد را پنج ماه قبل از اجرا به ما و شما اعلام و رسانه ای کرده بودند. در چنین وضعیتی که مصوبات چند ماه قبل رسمیت و تضمین ندارد و مکرراً اجراهای ما به تعویق ، لغو و یا به تاخیر افتاده، دو ماه و اندی تلاش یک گروه بیست و چهار نفره به هیچ انگاشته می شود و پیشنهاد سال آتی ! حتی تعویض بازیگران و عوامل گران را می دهند! چه رفتاری در خور و زیبنده ماست ؟ در آستانه اجرا، این تشویش و ابهام و منش یک بام و چند هوا را نشانه حمایت! از تئاتر بدانیم؟ قرارداد تیپ که با دشواری بسترش فراهم گشت امروز نیمه دقیق و گنگ و پر ابهام گشته است ، ما حقوق و معیشت خود را در خطراحساس می کنیم و از آن مهم تر رنج می بریم از دهن کجی بی قواره ماسیده بر چهره هایی که رو به تئاترملی و هنرمندانش دارند! اینک گروه ما منتظر است تا به قرارچهار سال قبل – نه اکنون- دستمزدهایش را بر مبنایی تعریف شده و قابل محاسبه دریافت کند و نه ارباب رعیتی، حتی اگر پاداش خوبی باشد! بدون هیچ توقع حمایتی از همکاران ، بزرگان خانواده تئاتر و حتی خانه تئاتر، در آمادگی کامل وبا انجام بسیاری از امورمربوط به اجرای این نمایش، تمرین های گروه را علیرغم خواسته قلبی تا پاسخ روشن و عقد قرارداد تیپ لغو می کنیم و بی صبرانه منتظر رفع مشکل و دیدار تماشاگران خود در هفته پیش رو در تالار قشقایی هستیم. برای همه هنرمندان تئاتر به ویژه کسانی که مثل ما نمی اندیشند آرزوی تندرستی داریم.
رضا حامدی خواه، مهرداد ضیایی،رامین ناصر نصیر،فروغ قجابگلی، داریوش موفق، روشنک عجمیان، حسین شمس، حامد حامدی خواه، زهرا رفیعی گیلوایی،فرهاد نقدعلی،پریدخت عابدین نژاد، رضا مهدی زاده ، ملیحه زمانی،سارا باهنر،فروغ سجادی، رها جهانشاهی، امیر شمس ،فهیمه کربلایی، میثم کریم پور، حمیدرضا محمودیه ،مصطفی پور یوسف، ایمان ارضی،مجتبی ظفرقندی، رضا رهام.
نمایش «قصه های از نظر سیاسی بی ضرر» طبق اعلام قبلی اداره کل هنرهای نمایشی قرار بود مهرماه در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه برود.
کد مطلب: 9696
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *