۰
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

با یک "کلیک" درآمد امام‌زاده‌ها را ببینید

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌ها، اولویت‌ها و سیاستگذاری‌های جدید اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیت الغزل برنامه مسوولان اوقاف "شفافیت سازی"در خصوص موقوفات کشور است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌ها، اولویت‌ها و سیاستگذاری‌های جدید اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیت الغزل برنامه مسوولان اوقاف "شفافیت سازی"در خصوص موقوفات کشور است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در همایش تجلیل از یاوران وقف استان سمنان اظهار کرد: زمانی می توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که مال خود را صرف ایجاد موقوفات و امور خیریه کنند که در عملکرد خود و خصوصا اجرای نیات واقفان، شفافیت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شفافیت مهمترین مطالبه حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس اوقاف کشور از مدیران این سازمان است افزود: در همین راستا انتظار می رود که حتی روسای شهرستانی اوقاف به صورت ماهانه عملکرد خود را به مردم و رسانه اعلام کنند چرا که اگر شفافیت نباشد نباید انتظار داشته باشیم که مردم مالی را عمر خود را صرف به دست آوردن آن کردند را صرف ایجاد موقوفات جدید کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح شعار "همه واقف باشیم"از سوی این سازمان خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته ایم که اعتماد همه مردم را تا آنجا جلب کنیم که همه واقف باشیم.
وی از پرهیز از تصدی گری به عنوان دیگر راهبرد و هدفگذاری اوقاف کشور نام برد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تلاش است که دور تصدی گری را خط بکشد .
حسینی با بیان اینکه اشتغال به تصدی گری سبب شده که اوقاف به برخی از ماموریت های خود نرسد ادامه داد: اوقاف در صدد است با کاستن از تصدی گری وقت و توان انسانی خود را بیشتر صرف کار فرهنگی برای جلب موقوفات جدید و فرهنگسازی در این خصوص کند.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف بنا دارد حتی در مسابقات فرهنگی و قرآنی نیز امور را به نهادهای مردمی بسپارد اضافه کرد: از همین رو ادارات اوقاف و امور خیریه باید از هم اکنون به شناسایی نهادهای مردمی فعال در این بخش بپردازند. سازمان اوقاف و امور خیریه باید به یک مجموعه چابک تبدیل شود که همه توان خود را وقف "وقف" کند.
وی با بیان اینکه اوقاف قرار نیست که به کار دیگر نهادها و دستگاه ها ورود کند گفت: اگر سازمان اوقاف در یک شهری بیمارستان وقفی دارد قرار نیست که کار وزارت بهداشت و درمان را انجام دهد بلکه کار ما نظارت بر این موقوفات و توسعه فرهنگ وقف است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به برخی برنامه های مدیریت جدید اوقاف کشور خاطرنشان کرد: قرار است که سامانه ای طراحی شود که از طریق آن هر شهروند بتواند به طور شفاف با یک "کلیک" از میزان درآمد یک موقوفه یا امامزاده و چگونگی هزینه کرد آن اطلاع بیابد.
وی با بیان اینکه باید میزان درآمد و نذورات و همچنین هزینه های هر امامزاده باید مشخص باشد افزود: البته بدیهی است که اجرای این طرح باید گام به گام و در روندی تدریجی و آرام انجام شود.
کد مطلب: 97426
برچسب ها: امامزاده
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *