۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵

محاصره داعش در ریف دمشق تنگ تر شد

ارتش و نیروهای مسلح سوریه در درگیری با گروه تروریستی - تکفیری داعش در جنوب شرق استان ریف دمشق مناطق جدیدی را آزاد کردند.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه در درگیری با گروه تروریستی - تکفیری داعش در جنوب شرق استان ریف دمشق مناطق جدیدی را آزاد کردند.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه در درگیری با گروه تروریستی داعش در این منطقه توانستند کنترل مناطق قبر الشیخ حسین، وادی الشیخ حسین، سد هطیل، ارض البنات، دوحه الصفا، الزیبه، الخطمه، ابو مراغ، تل ابوغانم و خشم المقربه را به دست گیرند.
پیشروی ارتش سوریه در این منطقه پس از آزاد سازی گروگان های استان سویدا و خارج شدن کنترل منابع آب طبیعی در این منطقه از دست تروریست ها سرعت بیشتری گرفته است.
گروه تروریستی داعش مدت‌ها از گروگان هایی که از استان سویدا گرفته بود به عنوان اهرم فشار بر نیروهای مسلح سوریه استفاده می کرد.
نیروهای مسلح سوریه منطقه باقی مانده در دست داعش را زیر حملات هوایی و توپخانه دقیق قرار داده اند.
این منطقه به خاطر تپه های صخره ای و شیار های طبیعی بسیار زیاد، از مناطق صعب العبور به شمار می روند.
ارتش سوریه 10 روز گذشته در یک درگیری با گروه تروریستی داعش 19 شهروند ربوده شده را از چنگ داعش آزاد کرد.
نیروهای ارتش در منطقه حمیمه در شمال شرق تدمر در درگیری مستقیم با گروه تروریستی داعش همه 19 شهروند ربوده شده از استان سویدا را آزاد کردند.
در این درگیری علاوه بر آزادسازی تمام زنان و کودکان ربوده شده، شماری از تروریست های داعشی کشته شدند.
گروه تروریستی داعش اوایل مرداد با حمله به مناطق شرق و شمال شرق استان سویدا بیش از 230 شهروند سوری را کشتند و ده ها تن دیگر را زخمی کردند.
پس از این حمله، خبرهایی درباره ربوده شدن شماری زن و کودک از مناطق شرقی استان سویدا به ویژه روستای الشبکی از سوی داعش منتشر شده بود.
ارتش سوریه 27 مهرماه نیز چهار کودک و دو زن را از طریق مبادله با چند تروریست آزاد کرد.
کد مطلب: 97576
برچسب ها: دمشق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *