۰
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶

بن سلمان در میان اعتراضات وارد موریتانی شد

در میان اعتراض‌های مردمی در موریتانی علیه سفر ولیعهد عربستان به این کشور، وی وارد نواکشوت شد.
در میان اعتراض‌های مردمی در موریتانی علیه سفر ولیعهد عربستان به این کشور، وی وارد نواکشوت شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع مطلع اعلام کردند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز (یکشنبه) در قالب سفری رسمی وارد نواکشوت، پایتخت موریتانی شد.
این نخستین سفر بن سلمان به موریتانی از زمان آغاز ولیعهدی وی و دومین سفر یک مقام عربستانی بلندپایه از دهه ۷۰ قرن گذشته میلادی به شمار می‌رود.
محمد ولد العزیز، رئیس جمهوری موریتانی برای استقبال از محمد بن سلمان در فرودگاه "ام تونسی"، فرودگاه بین‌المللی نواکشوت حضور یافت.
این درحالی است که روز شنبه جمعی از دانشجویان موریتانیایی در اعتراض به سفر امروز ولیعهد عربستان به کشورشان تظاهرات کردند.
در همین راستا، "انجمن ملی دموکراسی و اتحاد موریتانی"، بزرگترین ائتلاف مخالف در این کشور صبح امروز و پیش از انجام این سفر در بیانیه‌ای سفر بن سلمان به نواکشوت را مردود اعلام کرد.
در بیانیه این انجمن آمده است: این سفر در شرایطی صورت می‌گیرد که به تمامی افرادی که به دنبال عدالت مساله ملت فلسطین هستند و از آن دفاع می‌کنند و به همین منظور در مقابل تجاوز اسرائیل و حامیان آن ایستاده‌اند، القا می‌کند که از این سفر استقبال نکنند.
طبق این بیانیه، روند و شیوه بن سلمان در مواضع و سیاست‌های خود چهره و جایگاه عربستان و ملت آن را متزلزل کرده است.
انجمن ملی دموکراسی و اتحاد موریتانی تاکید کرد: ما به دلیل مواضع ایجاد شده از سوی بن سلمان که منافع حیاتی جهان عرب و مسلمانان را متضرر کرده است، از این سفر استقبال نمی‌کنیم. این مواضع با هماهنگی آمریکا به خاطر از بین بردن مساله فلسطین و تجاوز آشکار به حقوق بشر و آزادی بیان اتخاذ شده است.
کد مطلب: 98370
برچسب ها: بن سلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *