۱
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴

نمره مجلس حداکثر ۱۲ است

مصطفی کواکبیان در دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: حداکثر نمره‌ای که بتوان به این مجلس داد ۱۲ است. از ۱۸ کمیسیون موجود در مجلس حداکثر ۲ یا ۳ کمیسیون آن دست اصلاح‌طلبان است.
نمره مجلس حداکثر ۱۲ است
مصطفی کواکبیان در دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: حداکثر نمره‌ای که بتوان به این مجلس داد ۱۲ است. از ۱۸ کمیسیون موجود در مجلس حداکثر ۲ یا ۳ کمیسیون آن دست اصلاح‌طلبان است.
 
به گزارش ایلنا،‌ کواکبیان در نشستی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب برگزار شد با اشاره به مساله حصر گفت: گلایه ما هم از رئیس‌جمهور همین است که چرا این شورا تاکنون اقدامات لازم را انجام نداده است. کسی که باید اقدام جدی داشته باشد آقای روحانی است ما حداکثر می‌توانیم این مطالبه را بیان کنیم که تا به حال هم این کار را انجام داده‌ایم.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به عملکرد مجلس اظهار کرد: حداکثر نمره‌ای که بتوان به این مجلس داد ۱۲ است. از ۱۸ کمیسیون موجود در مجلس حداکثر ۲ یا ۳ کمیسیون آن دست اصلاح‌طلبان است. خواستیم خانه تکانی کنیم اما نشد. من از ابتدا با لیست نمایندگان برای تهران مخالف بودم. با این حال تا پایان دوره مجلس تلاش داریم طرح‌هایی با محوریت کمک به معیشت مردم تصویب کنیم.
 
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: این قانون اتفاق خوبی بود که در مجلس مصوب شد. با این حال مطلع شدم که ۲۰۰ نفر از دفتر رهبری درخواست کردند که مشمول استثنا شوند. بسیاری نمی‌خواهند میز مدیریت خود را رها کنند.
 
وی با اشاره به فراز و فرودها و تحولات جنبش دانشجویی اظهار کرد: ۶۵ سال است روز دانشجو را گرامی می‌داریم. باید بدانیم این روز نمایشی نیست. باید تلاش کرد تا آرمان‌های آزادی و عدالت، مبارزه با استبداد و استکبار زنده نگه داشته شود. دانشجو باید متوجه باشد که مردم در چه وضعیتی به سر می برند.
 
کواکبیان افزود: کاش همه تشکل‌ها با هم متحد شوند و برنامه‌هایی مشترک با هم برگزار کنند. باید از افتراق ها کم کرد و روی اشتراکات تمرکز کرد. اگر چه من اصلاح‌طلب محسوب می‌شوم اما این بدان معنا نیست که مطالبات دانشجویانی که به تفکر اصولگرایی نزدیک هستند را پیگیری نکنم.
 
این نماینده مجلس با اشاره به پیروزی های ایران در عرصه دیپلماسی اظهار کرد : اتفاق اخیری که در اجلاس اوپک افتاد یک پیروزی بزرگ در عرصه دیپلماسی برای کشور بود. آمریکایی‌ها تلاش داشتند تا با تحریم های یکجانبه صادرات نفتی ایران را به صفر برسانند این در حالی است که با بالا رفتن قیمت نفت چاره ای جز دادن معافیت نفتی به هشت کشور برایشان باقی نماند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: خروج ترامپ از برجام دستاوردی جز انزوای آمریکا نداشته است. اینکه در حال حاضر طرح های ضد فلسطینی در سازمان ملل رای نمی آورد نشان از همین امر دارد.

در پایان این برنامه، بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو توسط صادقیان دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب قرائت شد که متن آن بدین شرح است:
"این سه یار دبستانی هنوز مدرسه را ترک نگفته‌اند! هنوز از تحصیلشان فراغت نیافته‌اند. آن‌ها نخواستند-همچون دیگران-کوپن نانی بگیرند و از پشت میز دانشگاه، به پشت پاچال بازار بروند و سر در آخور خویش فرو برند. از آن سال، چندین دوره آمدند و کارشان را تمام کردند و رفتند؛ اما این سه تن ماندند تا هرکه را می‌آید، بیاموزانند؛ هرکه را می‌رود، سفارش کنند. آن‌ها هرگز نمی روند، همیشه خواهند ماند، آن‌ها «شهید»اند.  این «سه قطره خون» بر چهره‌ی دانشگاه ما، همچنان تازه و گرم است. کاش می‌توانستم این سه آذر اهورائی را با تن خاکستر شده‌ام بپوشانم، تا در این سموم که می‌وزد، نَفسُرند! اما نه؛ باید زنده بمانم و این سه آتش را در سینه نگاه دارم." دکتر علی شریعتی*
در شصت و پنجمین سالگرد تولد روز دانشجو، بار دگر، گرد هم آمده ایم تا بیدار بودن خود را فریاد بزنیم؛ تولد و بیداری که آن سه شهید زنده در تاریخ این کشور برای همیشه ثبت کردند. بیدار بودن جنبشی که سالیان سال است با گذر از سخت ترین موانع و مسیرها، همچنان استوار ایستاده است و صدای بُرّای مظلومانِ جامعه ی خود می باشد؛ هر چند کم نیستند آنان که در تلاشند تا با منفعل کردن جریان دانشجو، این جنبش را زمین گیر و این فریاد را برای همیشه، قطع کنند، ولی نیک می دانیم که راه به جایی نخواهند برد.
امروز در آستانه ی به چله رسیدن انقلابی قرار داریم که پایه های اصلی آن را دانشجویان و دانشگاهیان بنا نهادند، انقلابی بزرگ با اهدافی پاک که مردم برای داشتن ایرانی مملو از عدل و آزادی به پا کردند و خون ها فدایش شد تا فرزندانشان ایران آبادتری را تجربه کنند، اما صد افسوس که تجربه سالیان اخیر که بعضا با تنگ نظری و ایجاد محدودیت برای بسیاری از اقشار جامعه همراه بوده، میراثی جز ناامیدی برای بسیاری از ما باقی نگذاشته است
دانشجویی که همواره در طول تاریخ حسن نیت و دید بلند خود را بر همگان آشکار ساخته، امروز با صدایی رسا می گوید که آنچه در این مقطع حساس تاریخی بر ایران می گذرد، شباهت و تناسبی به مسیری که قرار بود به پیشرفت، آزادی، عدالت و مردم سالاری منتهی شود، ندارد. ما اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جنوب، همچون دیگر تشکل های دانشجویی با باور به آنکه نقد منصفانه و دلسوزانه، موثرترین راه برای مرهم گذاشتن بر زخم های امروز کشور است، می کوشیم تا صدای مردم رنجوری باشیم که تریبونی برای بیان دردهایشان ندارند.
در شرایطی که دشمنان قسم خورده این سرزمین با یکدیگر متحد شده و آشکارا، نابودی و تجزیه ایران را هدف اصلی خود می خوانند، یقینا هیچ راهی جز بازگشت به ملت و پر کردن شکافی که بین اعتماد متقابل مردم و حاکمیت ایجاد شده، موثر نخواهد بود؛ دریغا برخی از آنان که بر اریکه قدرت تکیه زده اند، چشمان خود را بر روی تمامی مشکلات بسته اند و گاها نیز آن را انکار می‌کنند. در این راستا وظیفه ما این است که در قالب یک تشکل دانشجویی، نقش نهاد واسط بین مردم و حاکمیت را ایفا کنیم بلکه بتوانیم با یادآوری خواست های ملت و مطالبه از حاکمیت در ابتدا تلاشی برای برطرف کردن نقایص موجود و سپس کاری برای ترمیم این اعتماد از دست رفته کنیم. در این راه اجرای بدون تنازل قانون اساسی و آزادی های مصرح از ملزومات رسیدن به سرمنزل مقصود است. 
جنبش دانشجویی همچنان امیدوار مانند گذشته به راهش ادامه خواهد داد و  آگاهی رسانی اصلی ترین رسالتش خواهد بود. ما با تمام وجود ایمان داریم که شمشیر اندیشه آن قدر بُّرنده است که استبداد تاب و توان مقابله با آن را ندارد و معتقدیم که همچنان آگاهی بخشی مهم ترین رسالت ماست. جنبش دانشجویی ایستاده است تا با دل و جان از " امید " پاسداری کند و به نیکی می دانیم که این مسیری بی بازگشت جهت تحقق آرمان های والای کشور عزیزمان ایران است.

 
کد مطلب: 99082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *