۱
۱
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
مصطفی کواکبیان در موافقت با طرح جرم انگاری توهین به اقوام و ادیان و مذاهب:

احترام به اقوام ایرانی، ادیان الهی و مذاهب قانونی احترام به انسجام ملی و هویت ایرانیان است

مصطفی کواکبیان در موافقت با بررسی الحاق موادی به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی در قالب یک فوریتی گفت: به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برای بررسی مشکلات از مرزها بازدید کرده ایم، تاکید می‌کنم که دشمنان توهین به اقوام و ادیان را ابزاری قرار داده‌اند و از آن علیه نظام، امنیت ملی و تمامیت ارضی استفاده می‌کنند و لذا برای باز دارندگی از خسارت‌هایی که به وحدت ملی وارد می‌شود این طرح فوریت دارد.
احترام به اقوام ایرانی، ادیان الهی و مذاهب قانونی احترام به انسجام ملی و هویت ایرانیان است
مصطفی کواکبیان در موافقت با بررسی الحاق موادی به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی در قالب یک فوریتی  گفت: به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برای بررسی مشکلات از مرزها بازدید کرده ایم، تاکید می‌کنم که دشمنان توهین به اقوام و ادیان را ابزاری قرار داده‌اند و از آن علیه نظام، امنیت ملی و تمامیت ارضی استفاده می‌کنند و لذا برای باز دارندگی از خسارت‌هایی که به وحدت ملی وارد می‌شود این طرح فوریت دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس توجه کنند که این موضوع فوریت دارد چرا که تصویب آن از تفرقه افکنی دشمنان علیه ایران به ویژه در مناطق مرزی جلوگیری می‌کند و واقعیت این است که اگر ما بخواهیم انسجام ملی را حفظ کنیم باید از طریق حفظ حرمت اقوام و مذاهب و ایجاد اتحاد بین آن‌ها به این مهم دست یابیم .
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین اگر قرار باشد به ترک، ترکمن، کرد، لر، بلوچ و فارس توهین شود و دیگران سکوت کنند انسجام از بین می‌رود. زیرا یک لر و یا یک ترک و یا یک کرد قبل از آنکه ترک و لر و کرد باشد، ایرانی هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تصویب این طرح می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که با کوچکترین اهانت به مذاهب به رسمیت شناخته شده و اقوام حق اعتراض داشته باشیم. ضمن اینکه قرار نیست به دلیل کینه‌ها، وحدت جامعه را برهم زنیم بنابراین به یک فوریت آن رأی دهید تا بعد از این بهانه ای وجود نداشته باشد که به دلیل یک توهین در صدا و سیما کل کشور به هم ریخته و دچار تنش شود.
گفتنی است در نهایت نمایندگان مجلس با بررسی طرح الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی در قالب یک فوریتی موافقت کردند.
بدین ترتیب  نمایندگان  با 114 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با درخواست بررسی الحاق موادی به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی در قالب یک فوریتی که از طرف تعدادی از نمایندگان مطرح شده بود، موافقت کردند.
 
کد مطلب: 99500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهرداد احمدی ورامینی
Iran, Islamic Republic of
ایکاش برای توهین کنندگان به زبان فارسی و بزرگان زبان فارسی هم مجازات تعیین می شد . اگر باور ندارید لطفا سری به وبلاگ ها و وبسایت های پان قومیت ها به ویژه پان ترکها بزنید تا ببینید که چقدر به زبان فارسی و بزرگان زبان فارسی به ویژه فردوسی توهین می کنند. به هر حال احترام باید دوسویه و متقابل باشد .