۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۷

پیام فرستنده به گیرنده نمی‌رسد...

شهرام اصغری
با اینکه اکثر رسانه‌های بخش فضای مجازی و دولتی تلاش می‌کنند، مردم را از خطر ویروس کرونا آگاه سازند اما...
پیام فرستنده به گیرنده نمی‌رسد...
با اینکه اکثر رسانه‌های بخش فضای مجازی و دولتی تلاش می‌کنند، مردم را از خطر ویروس کرونا آگاه سازند اما بخش یا گروه خاصی از جامعه این پیام را دریافت نمی‌کنند و ارتباط مسئولان با آنها برقرار نمی‌شود تا آنها همچنان دست به کارهای خطرناکی بزنند که سلامتی همه را با مخاطره مواجه می‌سازد.
به نظر می رسد، این گروه‌ از جامعه که پیام رسانه‌ها را دریافت نمی‌کنند، بیشتر به بخش سنتی جامعه تعلق دارند که به طور مثال اصلاً گوشی هوشمند ندارند یا به قدری مشغول کار و گرفتار زندگی هستند که حتی نمی‌توانند برای دقایقی برنامه‌های صدا و سیما را زیر نظر بگیرند. بنابراین هنوز در جامعه گیرنده‌های زیادی هستند که اصلا پیام فرستنده را دریافت نکرده و هنوز به خطر کرونا ایمان نیاورده‌اند و آن را باور ندارند.
در یک هفته گذشته شاهد بودیم در برخی شهرهای شمالی، مسئولان با بلندگوهای سیار در خیابان‌ها و کوچه ها جار می‌زنند و اعلام خطر می‌کنند گویا در شرایط امروز جامعه این شیوه در شهرهای کوچک و سنتی بهتر از سایر شیوه‌های ارتباطی جواب می‌دهد! بنابراین برای کاستن از عمق فاجعه، بهتر است خیلی سریع‌تر در شهرها و روستاهایی که وضعیت سلامتی و بهداشت آنها به مرز قرمز نرسیده، با استفاده از بلندگوهای سیار مردم را از خواب غفلت بیدار کنیم و آنها را به نحوی شایسته آموزش دهیم تا ان‌شاءالله تلفات این ویروس خطرناک و بی‌رحم به حداقل برسد.
از طرف دیگر مسئولان تصور می‌کنند که اطلاع‌رسانی و آموزش آنها بطورمثال در صدا و سیمای ملی یا تلگرام و اینستاگرام کافی است و به گوش اکثریت مردم می‌رسد! اما باور کنیم خیلی از مردم این روزها آنقدر گرفتاری دارند و درگیر فلاکت‌های روزمره هستند که اصلاً نتوانند برای یک ماه خود بسته اینترنتی بخرند!
برخی هم آنقدر از زندگی خسته و آزرده شده‌اند که از کرونا و مرگ هیچ ابایی ندارند و به نوعی از آن استقبال هم می‌کنند! این هم نتیجه ناامیدکردن مردم و گرفتن تمام دلخوشی‌های آنها در طول سالیان اخیر است که درواقع برای برخی، دیگر بود و نبودشان مهم نیست و به صورت علنی می‌گویند، بگذارید کرونا ما را بکشد و ...
بر مسئولان دولت است تا در این شرایط خاص و اورژانسی نه به خاطر مردم بدبخت بلکه به خاطر خودشان هم که شده کمی به مشکلات این قشر رسیدگی کنند و به آنها انگیزه زندگی بدهند (همگی درون یک کشتی هستیم) تا ان‌شاءالله بتوانیم از شر این ویروس لعنتی رها شویم. وقتی وزارت بهداشت در شرایط فعلی توصیه می‌کند مردم در خانه بمانند، دولت باید بتواند حداقل هزینه‌های این بخش از جامعه را برای یکی، دوماه تامین کند والا متأسفانه باید بپذیریم که اوضاع جامعه بسیار وخیم‌تر از این خواهد شد!
 
کد مطلب: 125217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *