۱
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۱

خبر، پتك سنگين در آينه بود...

آذين شرف‌خاني
خبر، پتك سنگين در آينه بود...
در واپسين ساعات هميشه دلگير آدينه، در حاليكه غرق در ماتم و اندوه از دست دادن تعدادي از هموطنان و ويران شدن چندين شهر و روستا در نقاط مختلف كشور در اثر سيلِ خانمان برانداز بوديم و در آستانه محرم الحرام كه اندك اندك مهياي برافراشتن پرچم ماتم و پوشيدن رخت عزاي سالار شهيدان مي‌شديم، ناباورانه و غمگنانه مصيبتي ديگر بر سرمان آوار شد؛ مصيبتي آنچان عظيم و سهمناك كه خون از ديده فشاند و موجي از غم و اندوه و تاثر بر آحاد جامعه مستولي گشت و همه را در شوكي عظيم فرو برد؛ چرا كه مرگ چنين خواجه نه كاريست خُرد…
مصيبت جانسوز درگذشت دكتر عادل آذر، رادمردي انديشمند، مديري لايق و متعهد، متخصصي توانمند و فرهيخته‌اي با كارنامه‌اي درخشان و عملكردي افتخارآفرين كه هم براي استانش ايلام اعتبار و افتخاري بي‌بديل بود و هم براي كشورش منشأ خير و اثر مثبت، ضايعه‌اي بس غم‌انگيز و جبران‌ناپذير است.
عادل آذر در سال ۱۳۴۵ در شهر دهلران، استان ایلام زاده شد. وی پس از اتمام دوره تحصیلات دبیرستان، در سال ۱۳۶۳ وارد دانشگاه علامه طباطبایی شد و در سال ۱۳۶۷ با موفقیت دوره لیسانس مدیریت صنعتی را به پایان برد. سپس طی سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ دوره کارشناسی ارشد را از دانشگاه تربیت مدرس و دوره دکترای مدیریت را با گرایش پژوهش عملیاتی در سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ از دانشگاه تهران اخذ کرد.
تعدادي از افتخارات ايشان عبارت است از: استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس در سال‌های ۱۳۷۹، ۱۳۸۱، ۱۳۸۲، ۱۳۸۳، ۱۳۸۹، ۱۳۹۱، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶، استاد راهنمای برگزیده کشور سال ۱۳۸۳، پژوهشگر برتر در دانشگاه تربیت مدرس سال ۱۳۸۴، دیپلم افتخار آکادمی ملی نخبگان سال ۱۳۸۶، رتبه دوم دانشمندان پرتألیف ایران در حوزه علوم انسانی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام سال ۱۳۹۲، مؤلف برگزیده در اولین نمایشگاه آثار علمی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور سال۱۳۹۲ و...
همچنين رياست هیات مدیره انجمن علوم مدیریت ایران طي سال‌هاي ۱۳۹۱–۱۳۹۴، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت صنعتی ایران، سردبیر مجله پژوهش‌های مدیریت در ایران، سردبیر مجله پژوهش‌های نوین در تصمیم‌گیری، دبیر علمی کنگره بین‌المللی بودجه‌ریزی عملیاتی و دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی ایران از جمله سوابق علمی ايشان است.
از سوابق اجرايي ايشان مي‌توان به نمایندگي حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر و آبدانان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ریاست مرکز آمار ایران، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، رئیس مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران، عضو هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس، عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس و مدیر گروه رشته مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق(ع) اشاره كرد.
آمار و کاربرد آن در مدیریت، آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری)، کاربرد تحلیل آماری چند متغیره در مدیریت، بودجه‌ریزی بخش عمومی: مفاهیم و نظریه‌ها، پارادایم‌های مدلسازی و اجرای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و مدل اجرایی نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در سازمان‌های خدماتی (بانکداری و بیمه) از جمله آثار علمی اوست.
در سوگ استاد بي‌بديل علم و اخلاق آقاي دكتر عادل آذر بايد هر دم مويه سر داد و اين بيت سعدي را سرود:
صبر بسيار ببايد پدر پير فلك را
تا دگر مادر گيتي چو تو فرزند نزايد
کد مطلب: 170311
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *